پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: براساس دستورالعمل جدید دولت، امسال گندم مزارع بالای 2 درصد آفات سن خریداری نمی شود.

شعار سالخسرو شهبازی روز یکشنبه در حاشیه کمیته بررسی روند خرید محصول جو از کشاورزان در سال 96، که در سرسرای سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد، افزود: برای مقابله با این آفت تاکنون 196 هزار هکتار از زمین های کشاورزی زیرکشت گندم استان سم پاشی شده است.

شهبازی به کشاورزان هشدار داد که مبارزه با آفت سن گندم با جدیت و هوشیاری به موقع انجام و اصول بهداشتی سم پاشی رعایت کنند، چرا که گندم از زمین های بالای 2 درصد سن خریداری نمی شود.
وی با بیان اینکه کشاورزان ساعات اولیه صبح و ساعت های دم غروب اقدام به سم پاشی کنند، افزود: در این ساعت ها چون هوا خنک است سن برای تغذیه بیرون می آید و سم پاشی در این زمان آنها از بین خواهد برد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: در سال جاری 314 هزار هکتار دیم و 97 هزار هکتار آبی در استان سطح زیرکشت گندم رفته که پیش بینی می شود حدود 726 هزار تن گندم تولید شود.
شهبازی با بیان اینکه پیش بینی می شود، امسال نسبت به سال گذشته به دلیل تاخیر در بارش ها حدود 30 درصد افت تولید داشته باشیم، گفت: امسال گندم کیلویی 13 هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود.

**پیش بینی تولید 230 هزار تن جو در استان کرمانشاه
به گفته شهبازی، 166 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زیرکشت جو قرار دارد که از این میزان 13 هزار و 400 هکتار آبی و 153 هزار هکتار دیم است که پیش بینی می شود امسال از این میزان سطح زیرکشت 230 هزار تن جو در استان تولید شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه قیمت خرید دولتی محصول جو در سال جاری را 10 هزار و 300 ریال اعلام کرد، گفت: کشاورزان جو برای فروش محصول خود به قیمت دولتی باید حتما از طریق ثبت نام در سامانه جو اقدام کنند.
شهبازی در ادامه با بیان اینکه 37 مرکز خرید محصول جو در استان دایر است، گفت: جو استان از طریق بورس به فروش می رسد و هر مرکز با جمع آوری 200 تن جو نسبت به فروش آن از طریق بورس اقدام می کنند پول کشاورزان را پرداخت می کنند.
وی اضافه کرد: قیمت دولتی جو تضمینی است هر گاه قیمت جو در بورس بالا یا پایین فروخته شود دولت مابه التفاوت آن را به کشاورزان پرداخت می کند.
او استقبال کشاورزان از این سامانه ثبت نام را ناکافی دانست و گفت: باید در راستای ترغیب، آموزش و رفع موانع پیش روی این سامانه برای کشاورزان بیشتر کار کنیم.
استان کرمانشاه با بیش از 940 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ به عنوان یکی از قطب های کشاورزی در غرب ایران مطرح است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار31 اردیبهشت96، کدمطلب:82539377 (5995567)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
طرح خوبی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین