پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: مجموع سطح زیرکشت گندم در سال زراعی جدید ۶ میلیون هکتار است.

شعار سال: مشاور وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با قیمت تضمینی گندم و نحوه تعیین آن بیان داشت: در محاسبات تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید پیش‌بینی ضرر و زیان صورت گیرد که مسئله‌ای زمان‌بر است اما تأخیر در اعلام به موقع قیمت‌های تضمینی قطعا به تولید آسیب می‌زند.

او در پاسخ به این پرسش که در سال زراعی جدید کشت گندم چه میزان رشد داشته است؟ ، اظهار داشت: تناوب کشت گندم و کلزا موجب رشد ۲۰ درصدی کشت گندم در سال زراعی جدید شده است که بر همین اساس کشت گندم افزایش خواهد یافت.

اسفندیارپور تاکید کرد که با اقدامات دولت در سالهای اخیر مشکلات در بخش تولید گندم تا حدود زیادی حل شده است و روند رشد تولید موجب محقق شدن بسیاری از برنامه های دولت در این حوزه شده است.

مشاور وزیرجهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که معرفی ارقام جدید گندم در چه وضعیتی قرار دارد بیان داشت: ۱۵ رقم جدید گندم در هر سال معرفی می شود. دولت موسسه‌های تحقیقاتی را موظف کرده است سالیانه ۱۵ رقم جدید گندم آبی و دیم به کشاورزان معرفی کنند که هفت رقم گندم دیم و بقیه، گندم آبی است.

اسفندیارپور مجموع سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جدید را ۶ میلیون هکتار اعلام کرد که از این رقم ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار آبی و ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار مربوط دیم است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اعتدال، تاریخ 18 بهمن 95، کد مطلب: 162933: www.etedaal.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین