پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: آماده همکاری با شهرداری ها برای ایجاد موزه در شهرستان ها هستیم.

شعار سال: مرتضی آبدار روز چهارشنبه با بیان اینکه برخی از شهرستان ها از ظرفیت های گردشگری و آثار تاریخی زیادی برخوردار هستند، افزود: در این شهرها با شهرداری ها برای ایجاد موزه همکاری می کنیم.
وی با اشاره به اینکه تبریز 2018 بزرگترین ظرفیت برای بالا بردن روابط فرهنگی و هنری بین جوامع است، اظهار کرد: برای 2018 پنج مسیر گردشگری در استان تعریف شده و شهرستان ها می توانند از این موقعیت نهایت استفاده را ببرند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سرانه اقامت برای هر گردشگری در استان یک روز است، اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود این مدت به چهار شبانه روز افزایش یابد.
آبدار ادامه داد: در استان هفت هزار و 400 تخت وجود دارد که تلاش می شود برای تبریز 2018 این تعداد به 13 هزار تخت افزایش یابد.
وی از حمایت قاطع این اداره کل از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: آماده هستیم روستاهای هدف گردشگری در شهرستان ها را به توجه به ظرفیت های شهرستانی افزایش دهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی رویکرد جدید اقتصاد کشور را توجه به صنعت گردشگری عنوان و اظهار کرد: توجه به ایجاد فرهنگ گردشگری و ترویج آن در استان لازم و ضروری است.
آبدار با اشاره به ضرورت اصلاح تابلوهای راهنمایی گردشگری در استان افزود: با همکاری شهرداری ها با این اداره کل راهنمایان گردشگری شهرداری ها آموزش می بینند.
وی از ایجاد سامانه جامع گردشگری در استان و برگزاری همایش بین المللی از خاقانی تا شهریار در استان خبر داد و گفت: ساماندهی و ایجاد مجتمع های بین راهی، ایجاد کمپین های گردشگری، نورپردازی پارک ها و ساماندهی شهرها در جذب گردشگر مهم بوده و باید در این زمینه فعالیت کرد.
شهرستان بستان آباد با 100 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری تبریز واقع شده و آبگرم معدنی و روستای خشکناب زادگاه پدری استاد شهریار و پیست اسکی سهند از بزرگترین ظرفیت ها در حوزه گردشگری است.
این شهرستان بیش از 600 اثر تاریخی را به خود اختصاص داده که شهر تاریخی اوجان نیز از آثار تاریخی و برجسه این شهرستان می باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 17 آبان 96، کد مطلب: 82723638: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین