پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۵۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
انتشار خبری در خصوص مشکلات کارآفرینی بانوی تبریزی برای 450 زن هنرمند صنایع دستی این شهر در خبرگزاری جمهوری اسلامی، پیگیری و حساسیت ویژه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و تشکیل جلسه مشترک برای رفع مشکلات وی را به دنبال داشت.

شعار سال: خبر فوق که چهار روز قبل، نهم آبان ماه، منتشر شد، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت و بلافاصله 'مرتضی آبدار'، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تقاضای ملاقات و نشست فوری با این کارآفرین، خانم فاطمه دلیری عبدی، را داد.

نشست مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با این بانوی کارآفرین تبریزی 40 دقیقه به طول انجامید و آشنائی بیشتر با زمینه مساعدت و نوع همکاری با جمع بانوان فعال در حوزه صنایع دستی، نتیجه پیگیری های این مقام مسئول بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این نشست که با حضور معاون صنایع دستی و مدیر روابط عمومی وی برگزار شد، با قدردانی از تلاش های بی وقفه خبرگزاری ما در امر اطلاع رسانی برای کمک به توسعه روز افزون استان، انتشار خبر فوق را مایه مسرت و در عین تاسف خود خواند و گفت: برای بنده خیلی ناراحت کننده است که چنین افراد خلاق، مبتکر و عاشق کارآفرینی در حوزه صنایع دستی استان و تبریز فعالیت دارند، اما ما خبری از آن ها نداریم.

مرتضی آبدار افزود: اینکه چرا کاری به این عظمت در تبریز انجام گرفته است و ما به آن توجه نکرده و بی خبر بوده ایم، جای تاسف برای خودمان و جای گلایه به حق از جانب کارآفرین محترم دارد.

وی با بیان اینکه تعریف رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان در قالب خبر فوق که از سوی خبرنگار ایرنا منتشر شد، برای ما عینیت یافت، ادامه داد: ما مسئولیت داریم و ملزم هستیم به مسایل و مشکلات حوزه کاری خود به دقت رسیدگی کنیم که البته در این رابطه معتقدیم دچار برخی قصورات هستیم.

وی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان جمع کردن و خدمات دهی به جمع 450 نفری بانوان کاری آسان نیست، تحصیل منافع مالی در شرایط کنونی اقتصاد کشور را بسیار سخت و دشوار عنوان کرد که از عهده هر کسی بر نمی آید.

آبدار به موضوع رویداد تبریز 2018 اشاره کرد و با بیان اینکه حوزه صنایع دستی ارتباطی بسیار نزدیک و تاثیرگذار با این رویداد مهم تاریخی در ایران دارد، خواستار تعامل و ارتباط نزدیک کارآفرین بانوی تبریز با معاونت صنایع دستی مجموعه تحت مدیریت شد و اظهار کرد: هم اکنون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی پیگیر موضوعات مربوط به صنایع دستی استان و تدوین برنامه هایی در این خصوص برای میزبانی بهتر و باشکوه از میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.

وی، تعیین محل های مناسب در اطراف مسجد کبود و سایر مکان های گردشگرپذیر تبریز برای عرضه صنایع دستی استان را از جمله اقدامات در دست اقدام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برشمرد که رایزنی های مختلف به انجام رسیده و نتایج مثبت در پی داشته است.

آبدار، ایجاد و راه اندازی شرکت تعاونی از سوی کارآفرین تبریزی برای 450 نفر از بانوان فعال در صنایع دستی را خواستار شد و گفت: تشکیل چنین تعاونی می تواند مسیر بهره مندی از حمایت دولت و تسهیلات مالی را برای این مجموعه پرتوان فعال در حوزه صنایع دستی مهیا کند.

وی با اشاره به ابلاغیه جدید بانک مرکزی درباره ارایه تسهیلات خرد به متقاضیان، گفت: در این زمینه نیز با تمام توان در خدمت دوستان هستیم تا از تسهیلات کم بهره برای رونق کسب و کار در حوزه صنایع دستی استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از فعالان عرصه صنایع دستی به ویژه بانوانی که در این حوزه فعالی دارند، درخواست کرد تا در نمایشگاه های تخصصی شرکت کرده و آن را از دست ندهند.

آبدار به تجربه موفق برگزاری نمایشگاه صنایع دستی آذربایجان شرقی در محل دائمی نمایشگاه های تبریز اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در کشور رکورد فروش صنایع دستی ایران در این نمایشگاه شکسته شد که نشان دهنده برگزاری باکیفیت و نتیجه بخش آن می باشد.

وی، کسب 110 عنوان مهر اصالت برای صنایع دستی آذربایجان شرقی را ظرفیتی بسیار بزرگ و قابل اطمینان برای عرضه این صنایع به بازارهای داخلی و خارجی ارزیابی کرد و افزود: بر همین اساس معاونت صنایع دستی و مشاوران مربوطه از مدت ها قبل روی شناسائی و تدوین استراتژی عرضه محصولات مزبور در بازارهای داخلی و خارجی فعال شده اند.

آبدار ادامه داد: باید توجه داشت که ابتدا باید در بازارهای داخلی و معرفی محصولات خود اقدام کرده و سپس بازاریابی و حضور در بازارهای خارج از کشور را هدف گذاری کنیم که در این رابطه باید از تجربیات کشورهای اروپائی از جمله ترکیب شرکت های تعاونی و سهامی که بسیار موثر بوده است، بهره برداری کنیم و این راه را برویم تا بازارسازی و بازارشناسی را راحت تر انجام دهیم.

به گزارش ایرنا، معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با تاکید بر تعامل نزدیک این مجموعه با کارآفرینان و فعالان عرصه، گفت: ما تمام قد در خدمت این فعالان هستیم.

فرشاد به آفرین افزود: برگزاری جلسات هم اندیشی و هماهنگی با فعالان حوزه صنایع دستی به ویژه بانوان فعال در این زمینه، یکی از برنامه های اصلی و مهم معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است.

وی، خواستار تعامل نزدیک با کارآفرین بانوی تبریزی و برگزاری نشست های تخصصی برای توسعه فعالیت های 450 بانوی هنرمند صنایع دستی شد و اظهار کرد: هر آنچه که در توان ما باشد برای رونق کسب و کار این فعالان اقتصادی و هنری انجام می دهیم.

بانوی کارآفرین تبریزی نیز در این نشست با قدردانی از احساس مسئولیت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از برگزاری این نشست به عنوان یکی از خاطرات فراموش ناشدنی خود یاد کرد و گفت: با توجه به تجربیات تلخ گذشته به هیچ عنوان انتظار چنین استقبالی را نداشتم.

فاطمه دلیری عبدی اظهار کرد: مجموعه 450 نفری بانوان هنرمند در حوزه صنایع دستی به لحاظ توانائی های فنی و خلاقیت های فردی از ظرفیت های بسیار بالائی برخوردار است که نیازمند حمایت مسئولان می باشد.

وی با قدردانی از خبرگزاری ایرنا به دلیل پرداخت به این موضوع مهم، افزود: پس از انتشار خبر مزبور که بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داشت، به تعداد اعضای مجموعه فوق بیش از یکصد نفر اضافه شده است و این نشان می دهد ظرفیت های نهفته بسیاری در جامعه وجود دارد که به دلیل تبلیغات پایین و نبود ارتباط گسترده، نمی توانند وارد چنین مجموعه های کاری شوند.

دلیری عبدی گفت: در حال حاضر این تعداد از بانوان تبریزی دارای تخصص های بسیار خوب در رشته های گوناگون صنایع دستی هستند که می توان با ایجاد و راه اندازی تشکلی در قالب تعاونی و انجمن، آن ها را دارای شخصیت حقوقی کرد که در این رابطه به شدت نیازمند راهنمائی ها و همکاری مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هستیم.

به گزارش ایرنا، بانوی کارآفرین در حوزه صنایع دستی از هشت سال قبل 66 نفر از بانوان هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی را دور هم جمع کرد و اکنون این تعداد را به بیش از 450 نفر رسانده است که هر کدام جزو فرهیختگان جامعه بوده و خالق آثار بسیار بی بدیل هستند که به دلیل نبود بازار کار به لحاظ اقتصادی و حتی اجتماعی و عاطفی با مشکلات جدی مواجه شده اند.

خانم دلیری عبدی 47 ساله که سابقه 25 سال فعالیت اقتصادی دارد، گلدوزی دستی، ملیله کاری، سفال کاری، نقاشی روز پارچه، طراحی فنی، خیاطی، منبت کاری، قالی بافی، ابریشم بافی، لباس های محلی، قلمکاری، نقره کاری، معرق کاری، خاتم کاری، سوزن دوزی، نگارگری، میناکاری و انواع بافتنی ها را از جمله هنرهایی برشمرد که در جمع 450 بانوی تبریزی وجود دارد و به بهترین شکل اجرا می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 13 آبان 96، کد مطلب: 82718665، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
اگه همه مسئولین انقدر مسئولیت داشتن وانقدر پیگیری میکردن یکی از مشکلات حل میشد م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین