پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۳۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
استاندار خراسان جنوبی بابیان اینکه استفاده از مشارکت مردمی در ایجاد امنیت عمومی به معنای ایجاد فضای امنیتی نیست، گفت:باید اذهان مردم را نسبت به حفظ و استقرار امنیت هوشیار نگه داشت.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمد مهدی مروج الشریعه در جلسه طرح مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی اظهارکرد: این زیباترین و بهترین طرحی بود که در راستای استفاده از مشارکت عمومی در ایجاد و تثبیت امنیت در یک نهاد نظامی و انتظامی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اصل و اساس در این طرح باید استفاده از مشارکت مردم در این زمینه باشد، افزود: برای اجرای این امر باید فرهنگ سازی صورت گیرد و یکی از این راه ها استفاده از واژه هایی است که از طریق رسانه های جمعی خصوصاً رسانه ملی مورد استفاده قرار می گیرد.

استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه امنیت یک منشور چند وجهی است که تمامی ابعاد آن به صورت توامان باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: امنیت تنها پیشگیری از وقوع هجمه به جان و مال مردم نیست بلکه ابعاد دیگری نیز دارد که امنیت سلامت مردم، امنیت اخلاقی، امنیت فناوری و اطلاعاتی و نیز نظم عمومی همگی شاخه ای از امنیت هستند که می توانند مورد توجه باشند.

مروج الشریعه، با بیان اینکه باید به سمت ایجاد و توسعه نظم و امنیت عمومی حرکت کنیم، افزود: این کار باید بگونه ای صورت گیرد که امنیت روانی مردم و احساس امنیتی که امروزه به برکت تلاش و مجاهدت نیروهای ذی ربط ایجاد شده دچار خدشه نشود.

وی استفاده از فناری اطلاعات در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این رابطه نیاز است تا از ظرفیت جوانان ،دانشجویان و حتی دانش آموزان و نخبگان جامعه به نحو مطلوب استفاده شود چرا که قطعاً بکارگیری فناوری اطلاعات و نرم افزارهای مربوطه می تواند به تسهیل استفاده از مشارکت مردم در اجرای این طرح کمک شایان توجهی نماید.

استاندارخراسان جنوبی، استفاده از ظرفیت محلات و شوراهای محلی و مساجد را مورد تاکید ویژه قرار داد و خاطر نشان ساخت: علاوه بر این دومقوله، مساجد و بازار به عنوان قوی ترین پایگاه های مردمی می تواند در این زمینه بطور جد مورد استفاده قرار گیرد چرا که از گذشته های دور این اماکن مقدس پایگاه بسیار مناسبی برای اجرای طرح های مشارکتی از طرف مردم بوده است.

مروج الشریعه، عبارت خیرین نظم و امنیت عمومی را از جمله واژه های فرهنگ ساز در این زمینه برشمرد ویادآورشد: رسانه های جمعی نیز باید در این زمینه جدی تر از قبل وارد شده و با ارائه یک برنامه مدون کاری در راستای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب برای آحاد مختلف جامعه بیش از پیش تلاش کنند.

وی استفاده از ظرفیت وقف در این زمینه را موردتاکید قرار داد و گفت: وقف به عنوان یک میراث ماندگار می تواند بسیاری از مشکلات را در این زمینه به طرق مختلف مرتفع نماید تا بتوان بهتر از وقفیات در زمینه ایجاد امنیت پایدار استفاده کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 21 آبان 96، کد مطلب: 4142196: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین