پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۹۳۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: برخی از مراکز وابسته به دستگاه‌ها و بخش‌های خصوصی هم جزو پژوهشگاه هایی هستند که زیر نظر وزارت علوم اداره می‌شوند، اما چون غیر فعال هستند به همین دلیل لغو امتیاز می‌شوند بر همین اساس ۱۳۰ مجوز مراکز پژوهشی را لغو کردیم.

شعار سال: وحید احمدی، معاون پژوهشی وزارت علوم در خصوص ارزیابی پژوهشگاه‌ها توضیح داد: پژوهشگاه‌ها به صورت دائم در دفتر ارزیابی پژوهشی معاونت پژوهش وزارت علوم بررسی می‌شوند و این ارزیابی به صورتی است که حتی دستور لغو مجوز پژوهشگاه‌ها را نیز صادر می‌کند.

وی افزود: برخی از مراکز وابسته به دستگاه‌ها و بخش‌های خصوصی هم جزو پژوهشگاه هایی هستند که زیر نظر وزارت علوم اداره می‌شوند، اما چون غیر فعال هستند به همین دلیل لغو امتیاز می‌شوند بر همین اساس
۱۳۰ مجوز مراکز پژوهشی را لغو کردیم.

احمدی در ادامه بیان داشت: ما به دنبال این نبودیم که این مراکز اعلان عمومی و رسانه‌ای شوند، ولی دستور لغو مجوز آن‌ها را صادر کردیم و شاخص هایی برای پژوهشگاه‌ها تعیین شده که باید براساس آن شاخص‌ها فعالیت کنند. بسیاری از این پژوهشگاه‌ها از نوع تقاضامحور هستند و خودشان این وظیفه را دارند که برای حل مشکلات بودجه‌ای به دستگاه‌ها مراجعه کنند و از این طریق پروژه‌های خود را جذب نمایند.

وی تاکید کرد: اعتقاد داریم صرفا مشکل بودجه باعث نشده که این پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تعطیل شوند بلکه مشکل مدیریتی هم داشته اند چرا که عدم فعالیت یک پژوهشگاه به ضعف مدیریتی آن بازمی گردد که نتوانسته پروژه برای پژوهشگاه تامین کند.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: البته مشکل بودجه در پژوهشگاه‌های عرضه محور به عهده دولت است که تعداد این پژوهشگاه‌ها بسیار کم است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 20 آبان 96، کد مطلب: 645495: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین