پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۳۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا الگوی شهریه را متناسب سازی کنیم گفت: قانون به ما اجازه داده است تا کارگروه تخصصی ذیل شورای سیاست گذاری داشته باشیم. اکنون دو هفته‌ای است که کرگروه تخصصی الگوی شهریه تشکیل شده و آنها مامور شده‌اند تا کارگروه‌های استانی را هم فعال کنند.

شعارسال:رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا الگوی شهریه را متناسب سازی کنیم گفت: قانون به ما اجازه داده است تا کارگروه تخصصی ذیل شورای سیاست گذاری داشته باشیم. اکنون دو هفته‌ای است که کارگروه تخصصی الگوی شهریه تشکیل شده و آنها مامور شده‌اند تا کارگروه‌های استانی را هم فعال کنند.

مجتبی زینی وند ، درباره بازنگری در الگوی شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: کارگروهی تخصصی در این زمینه تشکیل شده تا آسیب‌های الگوی شهریه‌ فعلی را شناسایی و رصد کنیم.

وی با اشاره به مشکل عمده الگوی شهریه طی سه سال گذشته گفت: اساس الگو، هزینه تمام شده است یعنی موسس اعلام می‌کند برنامه‌هایش چیست و هزینه‌اش چقدر است اما از آنجا که یکی از آیتم‌ها و محورهای شهریه طبق ماده 15 نرخ تورم است، تعارضی ایجاد می‌شد ، به عنوان مثال مدرسه‌ای که قبلا شهریه‌ای بر اساس برنامه‌هایش داشت، در سال جاری برای اجرای برنامه‌های مفصل‌تر و دریافت هزینه بیشتر طبق قانون با تعارض و مشکل روبرو می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا الگوی شهریه را متناسب سازی کنیم گفت: قانون به ما اجازه داده است تا کارگروه تخصصی ذیل شورای سیاست گذاری داشته باشیم. اکنون دو هفته‌ای است که کارگروه تخصصی الگوی شهریه تشکیل شده و اعضاء مامور شده‌اند تا کارگروه‌های استانی را هم فعال کنند.

زینی‌وند ادامه داد: بر این اساس باید مبنای هزینه تمام شده و مبنای تعیین شهریه در مدارس متناسب با اقتضائات استان‌ها باشد و نمی‌توانیم الگوی واحدی برای کل استان‌ها داشته باشیم. این کارگروه‌ها بر اجرای درست قانون و به ویژه الگوی شهریه نظارت می‌کنند. باید در نظر داشت که اقتضائات و شرایط استان‌ها و حتی مناطق مختلف در یک استان مشابه نیست و ما دیگر نرم واحدی را نخواهیم داشت و الگوی شهریه متناسب با برنامه‌ها و عملکرد مدارس و بر اساس شرایط استانی و منطقه‌ای ممکن است متفاوت باشد.

شعارسال ، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار26آبان 96،کدخبر: 96082615316، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین