پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۴۱۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
معاون وزیر و رئیس‌سازمان مدارس غیر‌دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: فرایند تعیین و پرداخت شهریه مدارس غير دولتي تنها از طريق سامانه الكترونيكي انجام خواهد شد.

شعار سال: به گزارش مركز اطلاع‌رساني وزارت آموزش و پرورش، مجتبی زینی‌وند در گفت‌و‌گو با شبکه خبر درباره تغییر روند تعیین شهریه مدارس غیردولتی گفت: امسال الگوی شهریه را با توجه به آسیب‌شناسی نسبت به سال‌های گذشته تدوین کردیم و برای اجرای صحیح آن سامانه الکترونیک فعال شده است که تمام فرایند تعیین شهریه در این سامانه انجام می‌شود و موسسان مدارس غیردولتی از اول تا 15 اسفند ماه باید اطلاعات را در سامانه وارد کنند و از 15 تا پایان اسفند ادارات آموزش‌وپرورش باید اطلاعاتی که توسط موسسان وارد شده را بررسی و میزان شهریه توسط مناطق آموزش‌وپرورش براساس هزینه تمام شده در هر مدرسه مشخص شود. شهریه تعیین شده در سامانه قرار می‌گیرد و دسترسی خانواده‌ها به میزان شهریه هر مدرسه مشخص است.
زینی وند ادامه داد: تمام فرایند الگوی شهریه براساس فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و عملکرد مدرسه مشخص است و شهریه هر مدرسه در سامانه اعلام می‌شود. خانواده‌ها بعد از ثبت‌نام نهایی دانش‌آموز پرینتی را از طریق سامانه دریافت می‌کنند که شهریه در آن مشخص است و بعد از عقد قراداد که به صورت الکترونیک است و دیگر قرارداد دستی نداریم پیامکی به خانواده که فرزند شما در این مدرسه ثبت‌نام کرده و میزان شهریه آن این رقم است، ارسال می‌شود و برای نظارت بر اینکه ثبت‌نام نهایی شده و پیامک ارسال شده یا خیر سامانه پاسخگویی را در نظر گرفته‌ایم که به صورت پوستر در محل دید خانواده‌ها هنگام ثبت‌نام قرار دارد.
وی با ‌اشاره به اینک دو نوع شهریه داریم، افزود: شهریه مصوب که تحت عنوان شهریه الزامی از آن یاد می‌کنیم شامل هزینه‌ای است که برای ساعات مصوب وزارت آموزش‌وپرورش و فوق برنامه‌های درسی در نظر گرفته می‌شود و شهریه مصوب را از غیرمصوب جدا کرده‌ایم. شهریه مصوب هنگام ثبت‌نام مشخص و در قرارداد ذکر شده است و خانواده‌‌ها برای پرداخت آن الزام دارند.
رئیس‌ سازمان مدارس غیر‌دولتی درباره تفاوت بین شهریه مصوب مدارس عنوان کرد: این تفاوت مربوط به برنامه‌‌های آموزشی و پرورشی است که توسط مدارس ارائه می‌شود. در الگوی شهریه 13 آیتم در تعیین شهریه تاثیر دارد از جمله نیروی انسانی و میزان اجاره فضا البته امسال برای اجاره نظارت تعیین کرده‌ایم تا متناسب با عرف جامعه و اقتضائات منطقه، حداقل و حداکثری توسط ادارت آموزش‌وپرورش در نظر گرفته شود.زینی‌وند با تشریح شهریه دوم در مدراس غیردولتی گفت: این شهریه مربوط به فعالیت‌های فوق برنامه غیردرسی مانند آمادگی کنکور، ربوکاپ، آموزش زبان و مهارت‌ها است که این آموزش‌ها اختیاری است و پرداخت شهریه آن در اختیار خانواده‌هاست. این فعالیت‌ها و میزان هزینه آن توسط انجمن اولیا و مربیان مدرسه مشخص و به ادارات آموزش‌وپرورش پیشنهاد می‌شود که در صورت تایید در سامانه قرار می‌گیرد.
زینی‌وند افزود:‌ از خانواده‌ها می‌خواهیم که حتما پیگیر ارسال پیامک ثبت‌نام باشند و اگر از مدرسه‌ای نارضایتی به لحاظ دریافت شهریه اضافه وجود داشته باشد ناظر مقیم مستقر خواهیم کرد و تیم نظارتی مرکب از نمایندگان آموزش‌وپرورش از هفته جاری به عنوان ناظر مقیم در ادارات آموزش‌وپرورش مناطق یک تا شش مستقر خواهند شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان، تاریخ انتشار 12 اسفند 96، شماره: 127563


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
خیلی طرح خوبیه جلو سو استفاده های بعضی مدیر های سودجو رو میگیره
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین