پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
گزارش کمیسیون اصل نود مجلس درباره «بررسی طرز کار قوه‌مجریه در ابلاغ و اجرای قوانین مصوب و تهیه و تنظیم مقرره و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط» در جلسه علنی دیروز پارلمان قرائت شد؛ گزارشی که کمیسیون اصل ۹۰ در آن، تخلف قوه مجریه در ابلاغ و اجرای قوانین و همچنین عدم ارائه لایحه دائمی قانون خدمات کشوری را محرز دانست.

شعار سال: گزارش کمیسیون اصل نود مجلس درباره «بررسی طرز کار قوه‌مجریه در ابلاغ و اجرای قوانین مصوب و تهیه و تنظیم مقرره و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط» در جلسه علنی دیروز پارلمان قرائت شد؛ گزارشی که کمیسیون اصل ۹۰ در آن، تخلف قوه مجریه در ابلاغ و اجرای قوانین و همچنین عدم ارائه لایحه دائمی قانون خدمات کشوری را محرز دانست.

در بخشی از این گزارش، به تعداد مصوبات مجلس که از سوی رئیس‌جمهوری برای اجرا ابلاغ نشده، اشاره شده است. در این بخش آمده است: «از ۶۱ فقره قانونی که از ابتدای دوره دهم مجلس شورای اسلامی تا ۶/ ۳/ ۱۳۹۶ از رئیس‌ مجلس به دولت ابلاغ شده، ۵۸ فقره از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ و در روزنامه رسمی منتشر و سه قانون در پی عدم ابلاغ آن ها از سوی رئیس‌جمهور در مهلت قانونی، بعد از مجموعا ۹۵ روز تاخیر، پس از ابلاغ از سوی رئیس مجلس در روزنامه رسمی منتشر شده است.»همچنین در همین گزارش به موضوع تاخیر رئیس‌جمهور در ابلاغ قوانین در دولت‌های گذشته نیز اشاره شده است. بر اساس گزارش سال ۹۰ اداره کل امور کارشناسی نظارت مجلس به کمیسیون اصل ۹۰ درباره ابلاغ و انتشار قوانین از آغاز دوره هشتم مجلس تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۰ یعنی در دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد آمده است: «ابلاغ ۳۰ قانون به روزنامه رسمی در مهلت قانونی توسط رئیس‌جمهور انجام شده و ۲۰۹ قانون نیز با تاخیر جمعا برابر با ۱۴۹۹ روز ابلاغ و در روزنامه رسمی منتشر شده است. مقایسه عملکرد دولت یازدهم با دولت قبل حاکی از ابلاغ قوانین با نظم بیشتر و در نتیجه تاخیر کمتر است، اما تاخیر یا مواردی از استنکاف نظیر عدم ابلاغ برنامه ششم توسعه مشهود است و اگر چه روند تاخیر در ابلاغ قوانین توسط رئیس‌جمهور نسبت به دولت قبل سیر نزولی داشته لیکن هنوز در مواردی تاخیر یا استنکاف از ابلاغ قوانین وجود دارد که البته همین میزان نیز در خور اهمیت است و باید به نحو مقتضی مرتفع شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 25 آبان 96، کد مطلب: ۳۳۱۵۳۵۵ ، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین