پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۹۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه گفت: ظرفیت دفاعی ایران منحصرا بازدارنده و برای نیازهای دفاعی کشور با توجه به حمله رژیم صدام حسین به ایران در سال های دفاع مقدس است .

شعارسال: «ابوالقاسم دلفی» روز دوشنبه در گفت وگو با رادیو ” ار تی ال ” فرانسه افزود، سیاست ایران خودکفایی در زمینه تامین نیازهای دفاعی بر اساس توانمندی و ظرفیت های داخلی است .

وی تصریح کرد: در آن سوی خلیج فارس، عربستان سعودی با یک چهارم جمعیت ایران حدود 80 میلیارد دلار خرید نظامی دارد. در این زمینه همچنین بودجه مصارف نظامی برخی کشورهای دیگر از جمله امارات متحده عربی را نیز می توان مورد توجه قرار داد.
سفیر ایران در پاریس در مورد برجام و برخی مواضع اتخاذ شده در روزهای اخیر در این زمینه گفت: این توافق کاملا در مورد مسائل هسته ای است و فرانسه هم، بخوبی از این موضوع اطلاع دارد. در باره توافق هسته ای، نه امکان اضافه کردن وجود دارد و نه امکان کاستن از آن. این مسئله با دیگر موضوعات کاملا متفاوت است.
دلفی در مورد ترویج ایران هراسی توسط برخی کشورها در منطقه اظهارداشت: ایران کشوری است که می تواند با مجموعه کشورهای منطقه زندگی مسالمت آمیزی داشته باشد، این امر در صورتی محقق می شود که مداخلات خارجی وجود نداشته باشد.
وی افزود، به محض آنکه سفر رئیس جمهوری آمریکا به عربستان سعودی تمام می شود. بحران با قطر شروع می شود، شما می فهمید من چه می گویم. اگر مداخلات خارجی وجود نداشته باشد، کشورهای منطقه می توانند از بحران عبورکنند و به وضعیتی قابل قبول برسند.
سفیر ایران در پاریس در مورد وضعیت لبنان و روابط جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان به رادیو ار ت ال فرانسه گفت : میان ایران و لبنان تماس هایی وجود د ارد و این ارتباط فقط با حزب الله نیست. ما با دیگر گروه های لبنانی مانند مارونی ها، سنی ها و با همه در تماس هستیم. نمی توان حزب الله را از بقیه جدا کرد. نمی توان گفت که ایران فقط با حزب الله در ارتباط است . با همه طرف ها این ارتباط وجود د ارد . زیرا امنیت و صلح در لبنان برای امنیت کل منطقه ضروری است و این همان منطقه ای است که ما در آن زندگی می کنیم و به همین خاطر است که ما با لبنان ها هستیم تا به یک لبنان با ثبات برسیم.
دلفی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به پیچیدگی های منطقه اظهار داشت: وضعیت منطقه به گونه ای است که نیازمند کار جمعی با حضورهمه طرفها هستیم تا از این تنش عبور کنیم. ما سعی می کنیم با همکاری کشورها برای آرام کردن اوضاع منطقه اقدام کنیم. اوضاعی که بخصوص در اثر حضور برخی از کشورها پیچیده شده و محدودیت هایی برای پرداختن به مسایل داخلی این کشورها بوجود آمده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در مورد ریشه های تنش در منطقه گفت: برداشت این است که بخشی از پیچیدگی اوضاع به سوریه باز می گردد که از همان ابتدا نیز دشوار و پیچیده بود. اوضاع سوریه باید با گفت وگو حل شود زیرا موضوع سوریه، راه حل نظامی ندارد. امروزه پس از پنج سال، در وضعیتی هستیم که حتی خود فرانسه می گوید باید با همه کسانی که در محل حضور دارند گفت و گو کرد. مسائل منطقه، از جمله یمن، قطر و عراق با گفت وگو قابل بررسی است.
دلفی در مورد مقابله با داعش و گروههای تکفیری گفت: ما مخالف داعش هستیم و آن زمان که ایران علیه داعش وارد عمل شد هیچ کس در منطقه نبود. ما در محل حضور داشتیم تا علیه تهاجم و تروریسم داعش مبارزه کنیم. امروزه ما همچنان همگام با منطقه باقی مانده ایم تا در راستای آرام کردن اوضاع حرکت کنیم.
به اعتقاد ما موضع فرانسه چنانچه منطقی تر شود می تواند به آرام کردن اوضاع کمک کند. به همین دلیل ما با فرانسه آماده گفت وگو هستیم.
وی گفت، شاید در برخی موارد اختلاف دیدگاه داشته باشیم و به همین خاطر هم هست که رئیس جمهوری ایران و وزیر امورخارجه مان در تماس هستند تا از این مرحله هم عبور کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار30آبان 96، کد خبر:82737103 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
0
این موضوع رو سالیان ساله ثابت کردیم ولی خیلیا نمیخوتن ببینن...الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین