پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان ورود بانوان به چرخه معتادان دو برابر شده است.

شعار سال: مصطفی هادی‌زاده در همایش مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در 10 سال گذشته تا الان در حوزه اعتیاد شاهد اتفاقات خاصی هستیم که یکی این موضوعات کاهش سن اعتیاد است.

وی با بیان این که تن فروشی حلقه اجبار اعتیاد زنان و دختران است، بیان کرد: زنان و دختران معتاد حتی برای دو هزار تومان مجبور به تن فروشی می‌شوند؛ ممکن است بعضی فکر کنند این سخنان مربوط به خارج از کشور است اما یک حقیقت است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با بیان این که ما پزشک کارتن خواب داریم چرا که همه هستی خود را از دست داده بود، عنوان کرد: با دانشجویی صحبت می‌کردم و این قدر گریه می‌کرد که نمی‌توانست صحبت کند اما در گریه‌هایش مدام می‌گفت مراقب خوابگاه‌های دانشجویی باشید.

وی تصریح کرد: در خصوص اعتیاد همه باید مراقب باشیم چرا که رئیس دبیرستان دخترانه‌ای را دیدم که در نمایشگاه وقتی پایپ را دید غش کرد و بعد که به هوش آمد گفت این ابزار در خانه ما بوده و پسرم می‌گفته ابزار آزمایشگاهی است در حالی که اکنون فهمیدم با آن شیشه مصرف می‌کرده است.

هادی‌زاده 64 درصد معتادان را شاغل دارای شغل مناسب دانست و تأکید کرد: 21 درصد کارگران واحدهای تولید اعتیاد دارند و باید بگوییم نرخ رشد اعتیاد در ایران از نرخ رشد جمعیت پیشی گرفته است به طوری که روزی سه جوان ما بر اثر مصرف مواد مخدر از بین می‌روند.

وی با اشاره به جمعیت غالب بانوان در کشور، یادآوری کرد: ورودی بانوان و دختران به چرخه اعتیاد دو برابر است من خانواده‌ای 12 نفره که همگی معتاد بودند می‌شناختم و پدر خانواده که فوت کرد این 11 نفر نمی‌توانستند جسد پدر خود را جمع کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته 720 تن کشف مواد مخدر کشور بوده است که 40 تن آن‌ها در اصفهان کشف شده است و در هر دقیقه به طور متوسط یک نفر وارد زندان می‌شود به طوری که اکنون زندان هزار نفری، چهار هزار نفر زندانی را در خود جای داده است.

وی با اشاره به جمعیت چهار درصدی معتاد در کشور، گفت: از هر 100 زندانی 54 نفر مستقیماً محکومیت مواد مخدر دارند و باید گفت معتادان در سال بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان پول برای مصرف می‌دهند و 10 هزار میلیارد تومان هم سیگاری‌ها برای مصرف سیگار پرداخت می‌کنند و در این رابطه کشور خیلی خسارت پرداخت می‌شود.

هادی‌زاده ادامه داد: از دیدگاه خداوند متعال اگر یک نفر را بتوانیم نجات دهیم در محاسبات خدا گویی که بشریت را نجات داده‌ایم، پیامبر زمانی که علی را به یمن می‌فرستادند فرمودند علی جان اگر یک نفر به دست تو هدایت شود بالاتر از آن چیزی است که خورشید به آن می‌تابد.

وی در پایان گفت: اعتیاد یعنی راه بی‌بازگشت و در دنیا تنها سه درصد در درمان کامل اعتیاد موفق است، ارتزاق از اعتیاد بالاست و از معتادان بهره‌کشی می‌شود، اگر در آموزش و پرورش کاری کردیم موفق هستیم؛ حدود 80 درصد واردات قاچاق از پاکستان و 90 درصد تولید آن در افغانستان است و پلیس چهار ماه یک محموله را در پاکستان رهگیری می‌کند تا آن را بتواند در نائین بزند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه مردمی اطلاع رسانی شمانیوز، تاریخ 23 آبان 96، کد مطلب: 838350: www.shomanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین