پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۹۴۵۵۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: متاسفانه ایران از نادر کشورهایی است که طی ۱۲۰ سال بازارش را به راحتی در اختیار خارجی‌ها گذاشته بدون آنکه امتیاز انتقال فناوری از آن‌ها طلب کند.

شعارسال: سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در خصوص اختصاص بودجه به این نهاد توضیح داد: مجلس شورای اسلامی دو ماموریت را برای جهاد دانشگاهی مدون کرد که پیش از این می‌خواستیم این ماموریت‌ها در ابتدای امر در سازمان برنامه و بودجه تصویب و پس از آن به مجلس فرستاده شود، اما متاسفانه این امر محقق نشد و حالا به دلیل آنکه بدون اطلاع دولت این دو ماموریت در ارتباط با بندهای برنامه ششم توسعه برای جهاد دانشگاهی تصویب شده است باید از دولت تقاضای کمک کنیم که نیاز به دوندگی زیادی دارد.

وی افزود: یکی از مباحثی که بر آن تاکید زیادی داریم بازبینی پروژه‌های تکرارپذیر کشور است که باید مدیریتی بر روی خریدهای خارجی انجام شود به این معنی که بخش اندکی از بازار در اختیار خارجی‌ها قرار بگیرد و همین بخش نیز در مقابل خرید فناوری به آن‌ها اختصاص داده شود.

طیبی ادامه داد: این امر در همه جای دنیا ملموس است و انجام می‌شود و این گونه کشور‌ها صاحب فناوری می‌شوند چرا که کمتر کشوری بودجه هنگفتی دارد که بتواند با پول تحقیق محققان کشورش صاحب فناوری شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه ایران از نادر کشورهایی است که طی ۱۲۰ سال بازارش را به راحتی در اختیار خارجی‌ها گذاشته بدون آنکه امتیاز انتقال فناوری از آن‌ها طلب کند.

رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه ایران در چند حوزه علمی می‌تواند انتقال فناوری داشته باشد، گفت: پیشنهاد ما این است که برای صنعت حمل و نقل ریلی شهری و بین شهری و آب شیرین کن‌ها انتقال فناوری داشته باشیم که برای این امر با وزارت نیرو هماهنگی هایی انجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی تلاش خود را می‌کند، ولی کشور هنوز اراده واقعی برای پیشرفت دانشگاه از خود نشان نداده این در حالی است که می‌تواند اقتصادی متکی بر تولید و توان داخلی داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 30 آبان 1396 ، کدخبر: 647589 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین