پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا هیچ مسابقه در کشور بی طرف برگزار نخواهد شد.

شعارسال:کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا هیچ مسابقه در کشور بی طرف برگزار نخواهد شد.

به گزارش "ورزش‌سه"، ماجرای برگزاری دیدارهای نمایندگان عربستان و ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی طرف یکی از دغدغه های اصلی دو کشور در سال های گذشته بوده است. با توجه به مسائل سیاسی که میان ایران و عربستان رخ داد، این تصمیم توسط AFC حدود دو سال قبل اتخاذ شد اما حالا با فراگیر شدن این موضوع و وسط کشیده شدن پای قطر و امارات ظاهرا کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته هیچ مسابقه ای را در کشور بی طرف برگزار نکند.

فدراسیون فوتبال ایران از مدت ها پیش پیگیری های زیادی انجام داد تا رای AFC برای میزبانی کشورهای ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا را برگرداند. بعد از سفر مهدی تاج به مالزی و دیدار با نمایندگان کنفدراسیون هم او در مصاحبه ای خبر از لغو میزبانی در زمین بی طرف داد و اعلام کرد در رقابت های آینده لیگ قهرمانان دیدار نمایندگان ایران و عربستان در کشورهای خودشان انجام می شود

با توجه به اینکه چندی قبل اماراتی ها خود را وارد این موضوع و اعلام کردند به ایران و قطر سفر نمی کنند، پیش بینی می شد واکنش های تندی را شاهد باشیم. مسئولان فوتبال عربستان و امارات بعد از اعلام مهدی تاج بیانیه هایی را صادر و به حکم صادر شده از سوی AFC اعتراض کردند. آنها در این اعلام مواضع، از عدم حضور در ایران و قطر خبر دادند تا ماجرا وارد فاز تازه ای شود.


در این شرایط کنفدراسیون فوتبال آسیا باید مساله را به طور کامل رفع و رجوع کند و تکلیف دیدارهای نمایندگان ایران و قطر با عربستان و امارات روشن شود.

در این خصوص سایت استادالدوحه قطر امروز اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست امارات و عربستان برای برگزاری دیدارهای نمایندگان این دو کشور با نمایندگان قطر را رد کرده است. این سایت همچنین نوشته کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده هیچ مسابقه ای در فصل جدید لیگ قهرمانان در کشور بی طرف برگزار نمی شود.

با توجه به اعلام سایت معتبر قطری، این تصمیم شامل ایران نیز می شود و اگر بخواهیم به این خبر استناد کنیم، از این پس شاهد میزبانی نمایندگان ایران در آسیا از عربستانی ها در داخل کشور خواهیم بود که این مساله خبر خوبی برای فوتبال دوستان محسوب می شود.

این درحالی است که طبق اعلام قبلی قرار بود امروز مسئولان AFC در این خصوص تشکیل جلسه بدهند و نظر نهایی شان را اعلام کنند اما تاکنون هیچ موضع رسمی از کنفدراسیون فوتبال آسیا رسانه ای نشده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت الف ، تاریخ انتشار7 آذر 96، کدخبر: 3960907213، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین