پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۲۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
نحوه مدیریت کشتی قهرمانی کشورمان با روسیه، باعث رنج عمومی در جامعه و نیز دلخوری و سرخوردگی در اکثریت مردم ما شده است و بازتاب آن در فضای مجازی، حکایت از شکایت مردم از این موضوع دارد؛ بنابراین، ما موضوع را در کمیسیون اصل نود مطرح کردیم تا هم وزارت ورزش و هم فدراسیون کشتی و هم خود کریمی در آن حضور داشته باشند و درباره مورد پیش آمده توضیح دهند.

شعارسال : روز یکشنبه، پنجم آذر در ادامه مسابقات قهرمانی امیدهای جهان در لهستان، علیرضا کریمی در حالی که در مقابل رقیب روس خود جلو بود، ظاهرا اسیر فیتیله پیچ های او شد و شکست خورد. ساعتی بعد از این مسابقه، فیلمی از دیدار او و حریف روس منتشر شد که مدیران تیم کشتی از کریمی جوان می خواهند که ببازد. در فیلم صدایی فریاد می زند: «باید ببازی علیرضا

مدیران در مورد علیرضا کریمی تصمیم گرفتند در دور نخست او را ببازانند که دچار مشکل در مرحله یک چهارم نشوند و به حریف اسرائیلی نخورد؛ اما این مدیران یک اشتباه محاسباتی کردند.

حریف روسی که کریمی را برد، در دور بعد «یوری کالاشتیکوف» اسرائیلی را برد و بعد از یک برد دیگر به فینال رسید و در نهایت، طلای وزن ۸۶ کیلو را کسب کرد، چون او به فینال رسید. کریمی در گروه بازنده ها، شانس بازی برای رسیدن به برنز را داشت. نکته قابل توجه این بود که او در این مرحله، باید در مقابل حریف اسرائیلی حضور می یافت که او بناچار قید مسابقه را زد تا سرانجام حریف اسرائیلی با پیروزی بر رقیب روسیه سفید، مقام سوم را کسب کند.

این موضوع در فضای مجازی با واکنش های زیادی همراه شد، به گونه ای که با هشتگ #باید_ببازی کل فضای مجازی را از آن خود کرد. این موضوع باعث شد، برخی نمایندگان مجلس نیز ساکت ننشینند و با طرح شکایتی در کمیسیون اصل نود به این موضوع بپردازند.

بهرام پارسایی در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: نحوه مدیریت کشتی قهرمانی کشورمان با روسیه، باعث رنج عمومی در جامعه گشته و باعث دلخوری و سرخوردگی در اکثریت مردم ما شده است و بازتاب آن در فضای مجازی، حکایت از شکایت مردم از این موضوع دارد.

این نماینده مجلس گفت: بنابراین، ما موضوع را در کمیسیون اصل نود مطرح کردیم تا هم وزارت ورزش و هم فدراسیون کشتی و هم خود کریمی حضور داشته باشند و درباره مورد پیش آمده توضیح دهند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه امکان انجام مسابقه برای ایرانیان با ورزشکاران رژیم صهیونیستی وجود ندارد و اگر بازی انجام می شد، باعث محرومیت وی در کشور می شد، گفت: بحث اینکه بخواهیم قانونی برای این کار تصویب شود یا نشود، نیست، بلکه ما می خواهیم این برنامه ها را مدیریت کنیم.

وی همچنین یادآور شد: اگر قرار بر این است که کشتی گیر ما با کشتی‌گیر صهیونیستی مسابقه ندهد، این راهش نیست و نباید به این نحو مفتضحانه، کشتی گیر را از ادامه بازی منع کنیم. اگر قرار بر این است که با اینها کشتی نگیریم و به رسمیت نشناسیم، این یک طرف ماجراست، ولی می شد آن را مدیریت کرد.

در آن موقع کشتی گیر اسرائیلی هم با یک حریف دیگر کشتی داشتند و احتمال این بود که ما به اسرائیل بخوریم؛ اما قبل از بازی باید صحبت می شد تا به این نحو نباشد، نه اینکه در حین بازی با این شیوه به وی گفته شود تا این موج رسانه ای ایجاد شود.

این نماینده در ادامه خاطرنشان کرد: باید نظر کشتی‌گیر ما را جلب می کردند، نه اینکه با داد و بیداد وی را از ادامه کشتی منع کنند. این موضوع الان در رسانه های معاند هم بازتاب بدی پیدا کرده و نشان از بی برناگی ما دارد. این یک چیز بدیهی است و از قبل باید گفته می شد، اگر کشتی گیر اسرائیلی برنده شد، ما به شما علامت می دهیم که شما ببازید، نه اینکه بعد از آنکه ما سه ـ دو از حرف جلو باشیم، به او بگویند که ببازد؛ این تمام روحیه ورزشکار ما را خراب کرد.

پارسایی گفت: نظر ما این است که اگر قرار است ببازیم، بهتر است که شیک و قشنگ ببازیم و مدیریت شده باشد که نه روحیه ورزشکار خراب شود، نه در افکار عمومی باعث سرخوردگی شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری تابناک، تاریخ انتشار: 7 آذر 1396، کدخبر: 750920، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین