پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۹۵۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد و مسئول سابق نهاد دانشگاه تهران گفت: زمانی که مسئول نهاد دانشگاه تهران شدم قرار بودم دو سال در این دانشگاه باشم، اما یازده سال به عنوان مسئول این نهاد فعالیت کردم.

شعار سال: حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در مراسم تودیع و معارفه مسئول نهاد دانشگاه تهران که امروز در این دانشگاه برگزار شد گفت: دانشگاه تهران نماد آموزش عالی کشور است. دانشگاه محل تجمع هزاران نفر از نخبگان و اندیشمندان بزرگ و موثر است و بزرگترین و موثرترین دانشگاه جمهوری اسلامی است.

وی افزود: تولید علم، آموزش علم و ترویج علم در جامعه و نهادینه سازی فرهنگ نقش اصلی دانشگاه است که نقش کلیدی است و این نقش دانشگاه می‌تواند جامعه را به قله‌های تعالی خودش برساند. دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی دانشگاهی است که به ترسیم معمار کبیر انقلاب و رهبری که انسان ساز باشد و بتواند جامعه را به سعادت برساند. این نگاه در صورتی تحقق می‌یابد که همه فعالیت‌های دانشگاه با نگاه الهی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ماموریت‌های مختلف در دانشگاه قابل تفکیک نیست، گفت: ماموریت‌های چهارگانه در دانشگاه قابل تفکیک نیست و باید همه فعالیت‌ها ذیل یکدیگر انجام شود اگر آموزش بتواند تزکیه و انسان پروری را داشته باشد کار بزرگ انجام می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد یادآور شد: بهترین راه برای فعالیت نهاد رهبری در دانشگاه رهنمودهای مقام معظم رهبری است من همواره سخنان رهبری را مطالعه می‌کنم، چون می‌دانم از طرف شخصی است که کارشناس‌ترین فرد در این مسیر است. وظایفی که رهبری برای مسئولان نهاد در دانشگاه‌ها ترسیم کرده اند مانند تعدیل علمی دین، کار فکری در دانشگاه ها، تبلیغ عملی دین این موارد همواره در دانشگاه تهران انجام شده و اقداماتی که تاکنون صورت گرفته براساس این رهنمودهاست و معتقدم اگر غیر از این راهی را برویم سودی نصیب دانشگاه نخواهد شد.

حجت الاسلام کلانتری در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در دانشگاه تهران گفت: برگزاری اردوهای آموزشی، مسابقات، دوره‌های بصیرت افزایی، دوره‌های مهدویت، برگزاری بیش از صد دوره طرح دانش افزایی اساتید، راه اندازی دانشکده معارف اسلامی در دانشگاه تهران از جمله فعالیت‌های نهاد در سال‌های قبل بوده است.

وی ادامه داد: دانشکده معارف اسلامی در دانشگاه تهران با پیگیری‌های نهاد رهبری راه اندازی شد و در حال حاضر ظرفیت خوبی را پذیرش می‌کند. اگر کاری هم در دانشگاه اتفاق افتاده بر مبنای چارچوب معینی بوده و در آینده هم باید بر این اساس فعالیت‌ها ادامه پیدا کند.

کلانتری خاطرنشان کرد: همدلی و صمیمیت و برادری بین نهاد و مدیریت دانشگاه برقرار بوده من با اینکه قرار بود دو سال در دانشگاه تهران باشم، اما به یازده سال رسید معتقدم آن قدر مسائل فرهنگی و پژوهشی روی زمین مانده است که نمی‌شود به حاشیه‌ها پرداخت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 7 آذر 96، کد مطلب: 649098: www.snn.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین