پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
ترامپ پیشتر نیز کیم جونگ اون را مرد موشکی کوچک خطاب کرده؛ لقبی که به مذاق حکومت پیونگ یانگ خوش نیامد و آنها نیز ترامپ را پیرمرد "کودن و خرفت" نامیدند.

شعارسال:ترامپ پیشتر نیز کیم جونگ اون را مرد موشکی کوچک خطاب کرده؛ لقبی که به مذاق حکومت پیونگ یانگ خوش نیامد و آنها نیز ترامپ را پیرمرد "کودن و خرفت" نامیدند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی موهن رهبر کره شمالی را به یک " توله سگ مریض" تشبیه کرد.

به نقل از سی ان ان، ترامپ در سخنانی که درباره طرح کاهش مالیات ها بود با اشاره به آزمایش موشکی بامداد چهارشنبه کره شمالی با تکرار اظهارات موهن خود درباره رهبر کره شمالی، او را مرد موشکی کوچک و یک " توله سگ مریض" خواند.

پیشتر مقامات کره شمالی درباره ابداع واژه "مرد موشکی کوچک" از سوی ترامپ به شدت واکنش نشان داده و رئیس جمهور آمریکا را پیرمرد خرفت و کودن خطاب کرده بودند.

ترامپ در حالی توهین های خود علیه رهبر کره شمالی را که در کشورش او را تا حد اولوهیت تقدیس می کنند، شدت بخشیده که در نخستین واکنش به آزمایش موشکی جدید کره شمالی در کاخ سفید، در سخنانی ملایم گفته بود این کار دولت پیونگ یانگ را در نظر دارد.

دولت کره شمالی بامداد چهارشنبه پس از دو ماه وقفه، اقدام به پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما به سمت دریای ژاپن کرد. پیونگ یانگ با پرتاب این موشک ضمن اعلام اینکه موشک هواسانگ 15 پیشرفته ترین موشک قاره پیمای این کشور است، تهدید کرد که موشک های بالستیک کره شمالی قادرند با کلاهک هسته ای تمامی نقاط ایالات متحده آمریکا را هدف بگیرند.

همزمان نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل، دیروز در اظهاراتی شدید اللحن خطاب به کره شمالی، تهدید کرد در صورت ماجراجویی پیونگ یانگ، ایالات متحده آمریکا رژیم پیونگ یانگ را نابود خواهد کرد. لحن این اظهارات هیلی، بسیار مشابه تهدیدهای پیشین ترامپ درباره نابودی کامل کره شمالی بود که دولت پیونگ یانگ به شدت نسبت به آن واکنش نشان داده است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در پانزدهمین نشست ویژه مربوط به بحران کره شمالی در سال جاری میلادی در شورای امنیت، از کشورهای جهان خواست تا روابط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم پیونگ یانگ قطع کنند.

همزمان ایالات متحده آمریکا از چین خواسته تا کره شمالی را تحت تحریم نفتی قرار دهد. به گفته هیلی این درخواست از سوی ترامپ و از همتای چینی رییس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

چین بزرگ ترین متحد بین المللی دولت کره شمالی محسوب می شود و با وجودی که مقامات پکن در قبال آزمایش های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ واکنش سرد نشان داده و از کره شمالی خواسته اند اقدام به انجام آزمایش های موشکی نکنند، اما پکن همچنان بزرگ ترین حامی و شریک اقتصادی کره شمالی محسوب می شود.

شادمانی رهبر کره شمالی از پرتاب موفق موشک بالستیک هواسانگ 15 در بامداد چهارشنبه

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت عصر ایران، تاریخ انتشار9آذر 96،کدخبر: 575919 ، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین