پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
خبرگزاری شین‌هوآ چین اعلام کرد که کره شمالی آزمایش موشکی جدیدی را انجام داده است در حالی که آزمایش موشکی انجام نشده بود و این خبر نادرست بود.

شعار سال: خبرگزاری شین‌هوآ چین شنبه 26 فروردین‌ماه از آزمایش موشکی جدید در کره شمالی خبر داد اما این خبر اشتباه بود. کره شمالی به مناسبت سالروز تولد بنیانگذار این کشور جشن بزرگی برگزار کرد و در این جشن جدیدترین موشک‌های خود را به نمایش گذاشت اما خبرگزاری رسمی چین به اشتباه خبر آزمایش موشکی جدیدی کره شمالی را منتشر کرد.

انتشار این خبر اشتباه از سوی خبرگزاری شین‌هوآ ممکن بود منجر به واکنش آمریکا و آغاز جنگ میان 2 کشور شود.

خبر اشتباه خبرگزاری چین که بر طبل جنگ کوبید: آزمایش موشکی جدید کره شمالی

رسانه‌های آمریکایی و سایر رسانه‌های جهان نیز به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ این خبر اشتباه را منتشر کرده بودند. خبرگزاری شین‌هوآ بعد از انتشار این خبر را تصحیح کرد.

آمریکا اعلام کرده بود که اجازه آزمایش موشکی جدیدی را به کره شمالی نخواهد داد.

ارتش آمریکا هم کنون در شبه جزیره کره شمالی در حالت آماده باش قرار دارد تا در صورت آزمایش موشکی جدید از سوی کره شمالی واکنش نشان دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار: 27 فروردین 1396، کد مطلب: ۵۳۳۹۹۹: www. asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین