پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۸۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
دولت واشنگتن در پاسخ به آزمایش موشکی جدید کره شمالی طیف وسیعی از گزینه ها از جمله اعمال فشار به چین، تحریم های بیشتر علیه پیونگ یانگ و افزایش حضور نظامی در شبه جزیره کُره را لحاظ می کند.

شعارسال: به نقل از رویترز، یک منبع وابسته به دولت واشنگتن در واکنش به تازه ترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ که امروز در ساعت ۰۷:۵۵ به وقت محلی از غرب کره شمالی به سمت دریای ژاپن شلیک شد؛ گفت: دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، انتظار رفتاری تحریک آمیز از سوی پیونگ یانگ در روزهای نخست پس از ورود وی به کاخ سفید را داشت و به همین دلیل طیف کاملی از گزینه ها در پاسخ به این آزمایش موشکی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

این مقام آگاه که نامی از وی برده نمی شود، در عین حال از تمایل دولت جدید واشنگتن به اعمال فشار بر پکن برای مهار برنامه موشکی کره شمالی خبر داد.

گفتنی است که ترامپ پیشتر چین را با توجه به اینکه اصلی ترین متحد منطقه ای و بین المللی پیونگ یانگ محسوب می شود؛ به عدم اتخاذ اقدامات کافی در این زمینه، متهم کرده بود.

به ادعای این مقام آمریکایی، آزمایش موشکی اخیر کره شمالی که گفته می شود قاره پیما نیست، با توجه به علاقه «کیم جونگ اون» رهبر جوان این کشور به جلب توجه، مایه شگفتی واشنگتن نشده است.

وی همچنین دایره اقدامات بازدارنده دولت واشنگتن را از اعمال تحریم های جدید برای تشدید کنترل بر امور مالی پیونگ یانگ تا افزایش حضور دریایی و هوایی آمریکا در داخل و پیرامون شبه جزیره کُره و همچنین تسریع نصب سیستم های دفاع موشکی جدید؛ تعریف کرد.

با این حال این مقام آمریکایی می گوید از آنجا که موشک تازه آزمایش شده قاره پیما نبوده است و پیونگ یانگ هم به تازگی آزمایش هسته ای نداشته است، هر گونه پاسخی از سوی آمریکا باید با هوشمندی همراه باشد تا مانع از افزایش تنش ها شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 24بهمن1395، کدخبر: 3903812: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
کره شمالی سیاست تقابل را در پیش گرفته است. هرچقدر بخواهند فشار را بیشتر کنند، این رابطه خرابتر می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین