پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۷۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
خبرگزاری «اینترفکس» روسیه روز پنج‌شنبه به نقل از یکی از مقامات روس نوشت آزمایش موشکی توسط ایران، ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل یا توافق هسته‌ای نیست.

شعار سال: این مقام وزارت خارجه روسیه گفته است که نه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و نه توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، تهران را از آزمایش موشک‌های بالستیک منع نکرده است.

در حالی که رسانه‌های آمریکایی بعد از هر آزمایش موشکی یا رزمایش ایران جنجال زیادی به پا کرده و تهران را به نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت متهم می‌کنند، در این قطعنامه از عبارت غیرالزام‌آور «درخواست» برای توقف برنامه موشکی ایران استفاده شده است.

در توافق هسته‌ای هم هیچ اشاره‌ای به مبحث موشکی نشده و به همین دلیل برنامه موشکی ارتباطی با این توافق ندارد.

به همین دلیل شورای امنیت با وجود تلاش کشورهای غربی به خصوص آمریکا، جز ابراز نگرانی، نتوانسته واکنش دیگری به برنامه موشکی ایران نشان دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی تابناک، تاریخ انتشار 20 اسفند 1395، کد مطلب:675575 : www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین