پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
وزیر امور خارجه چین از همه طرف های ذی ربط در شبه جزیره کره خواست ضمن توقف تنش ها و پایان دادن به چالش ها، با خویشتن داری با موضوع هسته ای کره شمالی برخورد کنند.

شعار سال: این بخشی از اظهارات «وانگ یی» است که در جریان دیدار با «ری کیل سونگ» معاون وزیر امور خارجه کره شمالی بیان کرد که هم اکنون در پکن بسر می برد و تنها مقام این کشور است که طی 9 ماه اخیر به چین سفر می کند.
وزیر امور خارجه چین همچنین در این دیدار تاکید کرده است که کشورش آماده پیشبرد روابط دوستانه، افزایش تعاملات و به دنبال توسعه سالم در مناسبات دوجانبه می باشد.
هر دو طرف درباره تحولات شبه جزیره کره نیز گفت وگوهایی داشته اند و روزنامه چاینا دیلی روز پنجشنبه بدون ذکر زمان این دیدار نوشته است که مقام کره شمالی گفته است به دنبال گسترش روابط با چین می باشد.
«ری کیل سونگ» که روز دوشنبه هفته جاری وارد چین شده بود، همچنین به مساله هسته ای شبه جزیره کره اشاره و تاکید کرده است که کشورش در این باره تبادلات و تعاملات عمیقی با چین خواهد داشت.
مقام کره شمالی که تا روز یکشنبه (15 اسفند) در چین خواهد بود، قرار است با شماری از دیپلمات ها و مسئولان چینی دیدار و گفت وگو کند.
این سفر به دنبال آن انجام می شود که چین اعلام کرد در راستای تحریم های شورای امنیت سازمان ملل، برای سال جاری میلادی واردات زغال سنگ از کره شمالی را ممنوع کرده است.

این اقدام آنقدر برای کره شمالی سنگین بود که رسانه های این کشور، چین را به همراهی با سیاست های آمریکا متهم کردند و خواستار آن شدند که چنین تحرکاتی متوقف شود.

گفت و گو با «لیو جین مین» معاون وزیر خارجه چین و «کونگ شوان یو» دستیار وزیر خارجه این کشور از دیگر برنامه های دیدار مقام کره شمالی در این سفر عنوان شده است.

با ورود این مقام کره ای به پکن، رسانه های چین پیش بینی کرده اند که او در جریان این سفر در باره موضوع قتل «کیم جونگ نام» برادر بزرگ ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه مالزی با مقام های چین نیز گفت و گو کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 12 اسفند 1395، کد مطلب:82449846 : www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین