پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۷۲۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
نیویورک تایمز در گزارش اخیر خود فاش کرد دونالد ترامپ در چند گفتگوی خصوصی، بار دیگر درباره جعلی بودن گواهی تولد باراک اوباما صحبت کرده است

شعار سال: سی‌ان‌ان گزارش داد ؛ نیویورک تایمز در جدیدترین گزارش خود فاش کرد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در چندین گفتگوی خصوصی که همگی طی ماه‌های اخیر انجام شده است، بار دیگر به موضوعغیرقانونی بودن گواهی تولد «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، اشاره کرده است.

نیویورک تایمز این سخنان را از مشاوران نزدیک ترامپ شنیده است که در جلسات خصوصی حضور داشتند. نیویورک تایمز معتقد است اصرار ترامپ بر تحقیق و تفحص درباره صحت گواهی تولد اوباما نشان می‌دهد او تا چه اندازه به خبر‌های خودساخته اش تکیه دارد.

یک سناتور که در جلسات خصوصی ترامپ حضور داشت؛ اما نامش فاش نشده است، اظهار کرد: رئیس جمهور زمان زیادی را صرف تکرار این ادعای خود کرده که باراک اوباما در آمریکا متولد نشده است. هرکس به شک و تردید‌های رئیس جمهور گوش دهد، خنده اش می‌گیرد.

کاخ سفید حاضر به ارائه توضیحی درباره ادعای نیویورک تایمز نشد. باوجود اینکه مدارک اوباما نشان می‌دهد او در سال ۱۹۶۱ در هاوایی متولد شده است، ترامپ طی سال‌های متوالی بار‌ها صحت گواهی تولد اوباما را زیر سوال برد تا اینکه در یک سخنرانی انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد باور دارد اوباما واقعا در آمریکا متولد شده است.

ترامپ در سپتامبر ۲۰۱۶ گفته بود:باراک اوبامادر ایالات متحده آمریکا به دنیا آمده است.


این گزارش درحالی منتشر می‌شود که ترامپ اخیرا اعلام کرد نوار ویدئویی که از وی در برنامه «اکسس هالییود» متعلق به سال ۲۰۰۵ منتشر شده، کاملا کذب است و صحت ندارد. در این ویدئو، ترامپ سخنان غیراخلاقی درباره زنان مطرح کرده است.

مجری برنامه «اکسس هالیوود» بلافاصله نسبت به تکذیب ترامپ واکنش نشان داد و اعلام کرد نوار ویدئویی کاملا واقعی بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 8 آذر 96، شماره: 3320815


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین