پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
همزمان با ملاقات رهبران دو حزب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی با رییس جمهور آلمان برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی این کشور، وزیر امورخارجه سوسیال دموکرات آلمان اظهار کرد، حزبش برای موافقت با تشکیل "ائتلاف بزرگ" دیگری با حزب محافظه‌کار آنگلا مرکل عجله نخواهد کرد.

شعارسال:همزمان با ملاقات رهبران دو حزب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی با رئیس جمهور آلمان برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی این کشور، وزیر امورخارجه سوسیال دموکرات آلمان اظهار کرد، حزبش برای موافقت با تشکیل "ائتلاف بزرگ" دیگری با حزب محافظه‌کار آنگلا مرکل عجله نخواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از ریزش حمایت‌ها از حزب راست میانه دموکرات مسیحی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در انتخابات 24 سپتامبر، وی به دنبال شریکی برای تشکیل یک دولت ائتلافی است و تلاش‌های او برای تشکیل ائتلافی سه‌جانبه با سبزها و حزب طرفدار تجارت دموکرات‌های آزاد نیز با شکست مواجه شده است.

دموکرات‌های آزاد که بدترین نتیجه انتخاباتی خود در تاریخ آلمانِ پس از جنگ را پیامد شراکت با دولت ائتلافی مرکل می‌دانند، به شدت با تشکیل یک "ائتلاف بزرگ" دیگر مخالف بودند.

اما مارتین شولتس، رهبر حزب سوسیال دموکرات، تحت فشارهای فرانک والتر اشتاینمایر، رییس جمهور آلمان، برای گفت‌وگو درخصوص راهی برای برون‌رفت از این بن‌بست سیاسی ابراز تمایل کرده است.

زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان و عضو حزب سوسیال دموکرات به شبکه ZDF گفت، حالا که گفت‌وگوها برای تشکیل ائتلاف سه‌جانبه "جاماییکا" شکست خورده، هیچ‌کس نباید از حزب او انتظار داشته باشد که فورا با پیوستن به ائتلاف بزرگ دیگری موافقت کند

گابریل با اشاره به این که محافظه‌کاران باید به وضوح خواسته‌های خود را عنوان کنند، اظهار کرد: اکنون در فرایندی قرار گرفته‌ایم که رییس جمهور آن را ترتیب داده است. ابتدا باید احتمالات را بررسی کنیم اما هیچ‌کس نمی‌تواند انتظار داشته باشد که این فرایند به سرعت پیش برود. محافظه‌کاران، سبزها و دموکرات‌های آزاد ماه‌ها برای تشکیل ائتلاف کار کردند اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند؛ بنابراین از مردم می‌خواهم که ما را تحت فشار قرار ندهند.

پیتر آلتمایر، مقام ارشد محافظه‌کار و رییس دفتر مرکل، به ZDF گفت، محافظه‌کاران و حزب سوسیال دموکرات بیش از چهار سال موفقیت اقتصادی را در کنار هم رقم زده‌اند و حزب سوسیال دموکرات باید درخصوص پایان این همکاری یا تجدید نظر درباره فعالیت به عنوان اپوزیسیون تصمیم بگیرد.

امروز (جمعه) دیداری با حضور مقامات بلند پایه این احزاب برای گفت‌وگو درخصوص ادامه فعالیت‌ها صورت می‌گیرد. منابع خبری از حزب سوسیال دموکرات گفته‌اند که همه گزینه‌ها از جمله انتخابات میان‌دوره‌ای، ائتلاف بزرگ با محافظه‌کاران و انتخابات جدید، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مرکل نیز امروز با مقامات ارشد حزب کنفرانسی تلفنی دارد تا درباره این نشست با اشتاینمایر گفت‌وگو کند اما محافظه‌کاران انتظار ندارند که حزب سوسیال دموکرات پیش از کنگره خود در هفته آینده با برگزاری مذاکرات رسمی درباره تشکیل ائتلاف موافقت کند.

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته طی 22 تا 27 نوامبر، نزدیک به دو سوم مردم آلمان خواستار آغاز مذاکرات حزب سوسیال دموکرات با محافظه‌کاران برای تشکیل ائتلافی دیگر از راست‌ و چپ میانه هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری موج،تاریخ انتشار10آذر 96،کدخبر: ۲۰۲۱۹۸، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین