پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۵۵۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
حزب سوسیال دموکرات آلمان از امکان مذاکره با احزاب آلمانی برای تشکیل دولت ائتلافی خبر داد.

شعارسال:به نقل از روزنامه دیلی‌صباح، حزب سوسیال دموکرات آلمان از امکان مذاکره با احزاب آلمانی برای تشکیل دولت ائتلافی خبر داد.

بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان در ٢٤ سپتامبر که با پیروزی شکننده حزب دموکرات‌مسیحی به رهبری آنجلا مرکل همراه شد، صدر اعظم آلمان برای تشکیل دولت ائتلافی به مشکلاتی برخورد که در دوره‌های قبلی تشکیل دولت ائتلافی خبری از آن نبود.

در این دوره حزب سوسیال ‌دموکرات به رهبری مارتین شولتز با صراحت اعلام کرد که دیگر مانند دوره گذشته حاضر به تشکیل دولت ائتلافی با حزب دموکرات ‌مسیحی نخواهد بود. این سیاست حزب سوسیال‌ دموکرات‌ با توجه به تجربه دولت ائتلافی کنونی که آنان را به دنباله‌روی از آنجلا مرکل مجبور می‌کرد، منجر به از بین رفتن بدنه سنتی این حزب در انتخابات پارلمانی 2017 شد.

پس از امتناع حزب سوسیال دموکرات از ائتلاف با حزب مرکل، صدر اعظم آلمان به سمت ائتلاف با دو حزب دموکرات‌های آزاد و حزب سبزها رفت و در حالی ‌که از ابتدا مشخص بود این مذاکرات مسیر همواری را طی نخواهد کرد، با عدم کامیابی مرکل در مذاکرات برای تشکیل ائتلاف با این دو حزب مواجه شد.

حالا مسئولان حزب سوسیال دموکرات خبر از باز بودن باب مذاکره با احزاب آلمانی داده‌اند. هابرتس هیل دبیرکل حزب سوسیال دموکرات روز جمعه (24 نوامبر 2017) پس از ساعت‌ها بحث با رهبران این حزب به خبرنگاران گفت: «حزب سوسایل دموکرات به مذاکره با هیچ حزبی نه نخواهد گفت.»

هابرتس هیل از هیچ حزبی برای مذاکره کردن نام نبرده است ولی برخی از تحلیلگران سیاسی منظور او را آمادگی مجدد سوسیال دموکرات‌ها برای مذاکره پیرامون تشکیل دولت ائتلافی با حزب دموکرات مسیحی به رهبری آنجلا مرکل می‌بینند. ظاهراً این اقدامات سوسیال‌دموکرات‌های به منظور امتیازگیری بیشتر از حزب دموکرات مسیحی یا احزاب دیگر در مسیر تشکیل دولت ائتلافی خواهد بود.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار3آذر 96،کدخبر: 309378، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین