پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۹۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، مهمترین دلایل گرانی نهاده‌های دامی در بازار را تشریح کرد و گفت: اقتصاد دامپروری ایران، بیمار است.

شعارسال: مجید موافق قدیری گفت: امروز نوسان قیمت‌ها و بالا رفتن قیمت نهاده‌های دامی در کشور، مهترین مساله ای است که تولیدکنندگان شیر، گوشت و تخم مرغ را آزار می دهد؛ به نحوی که هیچ ناظر بی‌طرفی، نمی‌تواند منکر این واقعیت شود که اقتصاد دامپروری ایران، بیمار است.

وی ادامه داد: به هر ترتیب در روزهای گذشته، قیمت های نهاده های دامی نوسان داشته و در بازار هم، رقابت صنایع دام و طیور و آبزیان در بین بازیگران اصلی نهاده های دامی، امری عادی است.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، مهمترین دلیل افزایش نرخ نهاده ها را روند افزایشی قیمت های جهانی، افزایش نرخ های حمل و نقل کشتی، خرید ٧٠٠ هزار تن جو دامی توسط کشور عربستان، بار روانی افزایش قیمت ارز در داخل، عدم تخصیص به موقع ارز توسط بانک مرکزی، عدم گشایش به موقع ال سی ها و به تبع آن عدم حمل جو از مبدأ، برشمرد.

وی میانگین قیمت کنجاله سویای داخل و وارداتی را ١٧٥٠ تومان اعلام کرد و گفت: میانگین قیمت جهانی کنجاله سویا در هفته قبل، ٣٦٤ دلار و امروز ٣٦٨ دلار؛ میانگین قیمت ذرت دامی مبادی ورودی شمال و جنوب به ترتیب ٩٥٠ و ٩٢٠ تومان و میانگین قیمت جهانی ذرت در بنادر شمال و جنوب، ٢١٠ دلار بوده است.

موافق قدیری تصریح کرد: پیشنهاد من به دولت برای حل این مساله و ساماندهی بازار نهاده ها، این است که نباید در قیمت گذاری محصولات پروتئینی ورود کند؛ ضمن اینکه جایز نیست که یکسان سازی نرخ ارز به تعویق افتد.

وی با بیان اینکه نباید فضای کسب و کار کشور را آلوده کرد، گفت: دولت نباید با چند نرخی بودن نرخ ارز، فساد و رانت بوجود بیاورد، ضمن اینکه نباید پول گران در اختیار بخش کشاورزی قرار داده و بروکراسی پیچیده اداری در حلقه های مختلف زنجیره تامین پروتئین را بوجود بیاورد. در یک کلام، دولت نباید در واردات و صادرات کشور دخالت کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 10 آذر 96، کد خبر:4159385 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین