پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۰۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری توانمندسازی افراد تحت‌پوشش را یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: در سال جاری 310 نفر از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شدند.

شعارسال: مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری توانمندسازی افراد تحت‌پوشش را یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: در سال جاری 310 نفر از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شدند.

محمد میرزایی 11 آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، از بهره‌مندی 32 هزار معلول از خدمات بهزیستی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: سه‌هزار و 337 نفر در استان معلول ذهنی هستند.

وی با اشاره به اینکه در بحث مناسب‌سازی معابر، چهارمحال و بختیاری در سال‌های 94 و 95 رتبه بسیار خوبی را در سطح کشور کسب کرد، افزود: در راستای حقوق شهروندی مناسب سازی معابر به عنوان یکی از شاخص‌های عمومی برای ارزیابی تمامی دستگاه‌ها تعریف شده و تمامی دستگاه‌ها موظف هستند در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

میرزایی با بیان اینکه تعداد خدمات گیرندگان از طریق مراکز بهزیستی در سال 93، دوهزار و 640 نفر بوده است، تصریح کرد: این تعداد در سال 96 به چهارهزار و 919 نفر رسیده است.

وی در ادامه به بیماران روانی مزمن نیز اشاره کرد و گفت: برخی از این افراد از طریق مراجع قضایی و برخی از طریق بهزیستی شناسایی شده و تحت نظارت قرار گرفته که از طریق تیم سیار خدمات دریافت کرد و بیمارانی که مشکلات بیشتری دارند در مراکز شبانه‌روزی خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به وجود 13 مرکز نگهداری سالمندان در سطح استان به منظور کاهش عوارض ناشی از سالمندی، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دوران سالمندی و درمان بیماری‌های موجود، ادامه داد: 10 مرکز به صورت روزانه و 3 مرکز به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند که خدماتی همچون توانبخشی پزشکی، اجتماعی، حرفه‌ای و ... به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی توانمندسازی افراد تحت‌پوشش را یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: در سال جاری 310 نفر از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شدند.

میرزایی همچنین با بیان اینکه در سال 93 تعداد 297 مهد کودک در استان فعالیت داشتند و این تعداد در سال جاری به 340 مرکز افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: در حال حاضر به 10 هزار کودک در این مراکز خدمات ارائه می‌شود.

وی به تامین مسکن خانواده‌های دارای چند معلول به عنوان یکی از اولویت‌های این سازمان اشاره کرد و گفت: به خانواده‌های روستایی 18 میلیون تسهیلات بلاعوض و به خانواده‌های شهری 30 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اعطا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال جاری خوشبختانه مشکل 120 خانوار در این حوزه مرتفع شد.

وی به خانواده‌های دارای فرزند دوقلو، سه‌قلو و بیشتر نیز اشاره کرد و گفت: این خانواده‌ها می‌توانند با ارسال نامه به دفتر مقام معظم رهبری از کمک‌های بلاعوض بهره‌مند شوند.

میرزایی در پایان تصریح کرد: به وسیله کمک‌های بلاعوض، وام‌هایی از طریق صندوق‌های سازمان بهزیستی و ...، دوهزار و 834 شغل برای افراد تحت پوشش بهزیستی در سال جاری ایجاد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 11 آذر 1396، کدخبر: 96091105604، www.isna.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Lord
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
دو هزار و خورده ای شغل کفاف این تعداد ادم رو تحت پوشش نمیده و باید بیشتر بشه حمایت از کسب و کارهای کوچک و تامین بازار فروش و جلوگیری از واردات بی رویه میتونه این بستر رو محیا کنه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین