پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
پژوهشگران دانشگاه «تگزاس» آمریکا با استفاده از نانوذرات دارویی را تولید کرده اند که تولد کودک نارس را کاهشو خطر تاثیر استفاده از دارو بر روی جنین را در دوران بارداری از بین می برد.

شعارسال: پژوهشگران آمریکایی با استفاده از نانوذره میکروسکوپیزیست مهندسی شده موفق شدند داروی «ایندومتاسین» را بدون اینکه از جفت رد شود و به جنین برسد، به رحم موش های باردار شدند منتقل کنند.

پیش از این پزشکان برای درمان مادران بارداری که تجربه زایمان زود روس را داشته اند ازداروی «ایندومتاسین» استفاده می کردند که از جفت عبور می کرد و موجب ضایعه قلبی یامشکلات دیگر برای جنین می شد.

در همین حال پژوهشگران آمریکایی بااستفاده از نانوذره میکروسکوپیزیست مهندسی شده داروی «ایندومتاسین» موفق به از بین بردناثر مخرب «LIPINDORA» در این داروشده اند.

به گفته این محققین، در حال حاضر دارویی که از انقباضاترحمی یا زایمان نارس جلوگیری کند، وجود ندارد و این دارو برای اولین بار در جهان با چنین ویژگی تولید شده است.

در آمریکا تولد کودکان نارس (تولد قبل از ۳۷ هفتگی بارداری) عامل اصلی مرگ و میر نوزادانبه حساب می آید.

تولد نارس کودکان موجب خطرات سلامتی مادام العمر از قبیل مشکلات تنفسی، فلج مغزی، ناتوانایی های ذهنی و مشکلات دیگر می شود.

پژهشگران دانشگاه «تگزاس» آمریکا می گویند با استفاده از فناوری نانوذرات می توان داروها را به گونه ایهدایت کرد که فقط سلول های خاصی را به منظور کاهش سم میکروب و عوارض جانبیو کارآمد تر کردن آنهاموردهدف قرار داد. سرطان، بیماری قلبی، عفونت های باکتریایی نیز می توانند بابهره گیری ازنانو ذرات درمان شوند.

آزمایشات بالینی این دارو ظرف چند ساله آینده بر روی انسان شروع می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 14 بهمن 1394، کدمطلب: 3040722، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین