پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۲۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی از دریافت و پالایش روزانه ۱۵۰ تن گاز غنی از محل گازهای فلر خبر داد و گفت: مشاور خارجی برای اجرای طرح ۶ ماه زمان و مبلغ هنگفتی پیشنهاد کرده بود که تیم مهندسی خود پالایشگاه کار را بر عهده گرفت و در مدت ۴ ماه پروژه را طراحی، اجرا و راه‌اندازی کرد.

شعارسال: سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی ( فاز 6 و 7 و 8) با اشاره به اینکه پالایشگاه گاز ایلام روزانه بین 300 تا 500 تن برش هیدروکربوری شامل پروپان، بوتان، میعانات گازی و اتان تولید می‌کند،گفت: پالایشگاه چهارم هم‌اکنون، روازنه 150 تن گاز غنی از پالایشگاه ایلام دریافت و پالایش می کند.

به گفته وی؛ مطابق طراحی پیش‌بینی شده بود که این گاز به پتروشیمی ایلام ارسال و مواد با ارزش آن از گاز جداسازی و ارزش افزوده ایجاد کند اما عدم تکمیل پتروشیمی ایلام در سال‌های اخیر باعث شد، این محصولات با ارزش در سال‌های گذشته فلر شود.

سالاری با بیان اینکه سوزاندن این گاز علاوه بر از بین رفتن محصولات با ارزش باعث آلودگی محیط زیست می‌شد، گفت: در سال گذشته با پیشنهاد مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید گاز و با توجه به ظرفیت موجود در پالایشگاه چهارم مقرر شد این گاز به پالایشگاه چهارم ارسال شود و در اینجا محصولات با ارزش از گاز جدا شود.

وی گفت: تنها برای طراحی این طرح، مشاور 6 ماه زمان به اضافه مبلغ سنگینی درخواست کرده بود و با توجه به این پیشنهاد و بر مبنای برآورد مشاور اجرای این پروژه چندین میلیارد هزینه داشت.

سرپرست پالایشگاه چهارم پارس جنوبی با ذکر این توضیحات، گفت: با توجه به هزینه بالای درخواست شده توسط مشاور، تیم مهندسی خود پالایشگاه این کار را بر عهده گرفت و در مدت 4 ماه این پروژه را طراحی، اجرا و راه‌اندازی کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه با هزینه بسیار کمی انجام شد، افزود: برای این پروژه 35 هزار نفر ساعت صرف فعالیت‌های مهندسی، ایمنی، خدماتی، تعمیرات و راه‌اندازی شد.

به گفته وی، در حال حاضر پالایشگاه چهارم این قابلیت را دارد، که روزانه 150 تن برش هیدروکربوری از پالایشگاه گاز ایلام دریافت کند در فاز دوم تا پایان آذر، روزانه 300 تن از این گاز غنی در این پالایشگاه استحصال شود که ترکیبات این گاز 50 درصد LPG، حدود 35 درصد مایعات گازی و حدود 15 درصد گاز سبک است.

به گزارش فارس بهزاد سالاری، سرپرست پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی پیشتر گفته بود : در نیمه نخست امسال ۱۸ میلیون بشکه میعانات گازی در فازهای ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی تولید شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 12 آذر 1396 ، کدخبر: 13960912000556 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین