پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
مجری طرح فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: تولید روزانه 56.6 میلیون متر مکعب گاز غنی، ۸۰۰ هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد و تولید روزانه ۲۵۵۰ تن اتان (پروپان و بوتان) به منظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی از اهداف اجرای کامل فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی است.

شعارسال: حمیدرضا مسعودی مجری طرح فاز ۱۴ پارس جنوبی در نشست خبری با اشاره به اینکه بارگیری سکوی فاز ۲۵۰۰ تنی فاز ۱۴ کاملا ایرانی و توسط مهندسان ایرانی به ثمر نشسته است، اظهار کرد: قرارداد طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی در ۲۵ خرداد سال ۸۹ در کنار طرح های ۱۳،۲۱،۲۲ منعقد شد و به کنسرسیوم ۸ شرکت واگذار شد که شرکت های ایدرو، شرکت ملی حفاری،شرکت ماشین سازی اراک،مپنا، شرکت ایزوایکو و شرکت مهندسی ساخت تاسیسات دریایی انجام شد.


او تصریح کرد: اعتبار اجرای این قرارداد ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار است و پیش بینی می شود تا پایان عملیات اجرایی حدود ۵۰۰ میلیون دلار اضافه شود.


مسعودی با اشاره به اینکه هم اکنون این موزه از پیشرفت ۷۷ درصدی برخوردار است، گفت: با نصب این سکو که پیش بینی می‌شود تا پایان دی‌ماه انجام شود برداشت روزانه 14 میلیون مترمکعب گاز غنی از طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی تا پایان بهمن ماه محقق خواهد شد.

او ادامه داد: تولید روزانه 56.6 میلیون متر مکعب گاز غنی، ۸۰۰ هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد و تولید روزانه ۲۵۵۰ تن اتان (پروپان و بوتان) به منظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی از اهداف اجرای کامل فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی است.

مسعودی گفت: کل چاه های تکمیلی این پروژه ۲۲ حلقه چاه است. پیش بینی می شود که ۱۱ حلقه چاه دیگر طی دو ماه آینده به اتمام برسد.
مجری طرح فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: برنامه ما این است که تا پایان سال ۹۷ واحد یوتیلیتی بخار آب به بهره برداری برسد و در سال ۹۸ هم تولید نیتروژن، برق و آب در این پالایشگاه داشته باشیم.
او با بیان اینکه همکاری و تعامل خوبی بین حوزه پیمانکاران و شرکت ملی نفت ایران وجود دارد، افزود: طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی یکی از ایرانی ترین فازهای پارس جنوبی است که با توان داخلی و متکی به دانش فنی ایرانی ساخته شده است.
او خاطرنشان کرد: در این پروژه حدود ۱۰ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه بوسیله پیمانکاران ایرانی انجام شده است.

گفتنی است عملیات بارگیری سکوی فاز 14A با وزن 2 هزار و 350 تن با حضور فریدون همتی، استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران شرکت نفت و گاز پارس و شرکت شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با موفقیت آغاز شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، تاریخ انتشار 12 دی 96، کد خبر:892335 ، www.iscanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین