پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
چین اعلام کرد که به هیچکس و هیچ کشوری اجازه جنگ افروزی در شبه جزیره کره را نخواهدداد.

شعارسال: لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین پس از انتشار اخبارمربوط به پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی و واکنش های بین المللی در محکومیت آن و خطر رویارویی کشورهای منطقه و آمریکا با پیونگ یانگ، این مطلب را بیان کرد.

وی گفت: این مسائل با توجه به اینکه به تازگی پیونگ یانگ یک بمب هیدروژنی آزمایش کرده، نگران کننده است.

تحلیلگران بر این باورند که هشدار چین به جنگ افروزان، موضع گیری دوجانبه ای است که بخشی از آن مربوط به اقدامات نظامی آمریکا در شبه جزیره کره می شود که در سال های اخیر خطر درگیری ها در این منطقه را افزایش داده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: ما در همان حال که بسیار نگران هستیم اما حق کره شمالی را برای استفاده صلح آمیز از فضا به رسمیت می شناسیم ولی بر این باوریم که این کشور باید قطعنامه ها و محدودیت های شورای امنیت را نیز مراعات کند.

کره شمالی اعلام کرده است که بین روزهای هشتم تا بیست و پنجم فوریه امسال ( 19 بهمن لغایت 6 اسفند ) یک ماهواره به فضا پرتاب خواهد کرد. آمریکا ، ژاپن و کره جنوبی ادعا می کنند که این ماهواره در حقیقت یک فروند موشک بالستیک است که این کشور قصد فرستادن آن را به فضا دارد.

کره شمالی ادعای این کشورها را رد کرده و گفته است که قصد این کشور فقط پرتاب یک ماهواره اکتشافی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنان خود هم چنین به کره شمالی و کشورهای دیگر نیز هشدار داد که دست به اقدامات تحریک آمیز نزنند و خطر رویارویی را عمیق تر نکنند.

وی تاکید کرد که چین به عنوان همسایه شبه جزیره کره از هر اقدام و وسیله ای که لازم باشد برای جلوگیری از بروز جنگ در منطقه استفاده خواهد کرد.

در میان همه این مناقشات، وو داوی مسوول چین در امور کره شمالی و مذاکره کننده ارشد این کشور به پیونگ یانگ سفر کرد تا با مقام های کره شمالی در باره آخرین تحولات بحث و تبادل نظر کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 15بهمن1394، کدخبر: 81948843: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین