پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کره شمالی روز شنبه با تهدید دوباره به آمریکا و کره جنوبی اعلام کرد که برای اقدام علیه متجاوزان و برپاکنندگان رزمایش نظامی مشترک در منطقه شبه جزیره منتظر زمان مناسب است.

شعار سال: این چندمین هشدار کره شمالی به کره جنوبی و آمریکا طی روزهای اخیر پس از تصویب قطعنامه تحریمی شورای امنیت بر علیه این کشور و آغاز رزمایش مشترک سئول و واشنگتن در شبه جزیره به حساب می آید.

کره شمالی از اینکه این دو کشور در حال برگزاری بزرگترین رزمایش مشترک خود در چهار دهه گذشته با بیش از 315 هزار نیروی نظامی و پیشرفته ترین تجهیزات هستند، به خشم آمده است.
کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود که رهبر این کشور به واحدهای هسته ای آماده باش حمله صادر کرده و تاکید کرده است که این کشور قابلیت پرتاب موشک های بالستیک با کلاهک هسته ای کوچک و هدف قرار دادن خاک آمریکا را در اختیار دارد.
خبرگزاری کره شمالی امروز گزارش کرد: این کشور آماده مجازات متجاوزان است. بویژه دو کشوری که هم اکنون در حال انجام رزمایش بزرگ هستند اما به یک فرصت مناسب برای این کار نیاز دارد و تا آن زمان منتظر می ماند.
این گزارش می افزاید: صبر و تحمل نیروهای نظامی این کشور که مدت مدیدی است خویشتنداری نشان داده اند در حال لبریز شدن است.
بر اساس تازه ترین گزارش ها نزدیک به 300 هزار نظامی کره ای و نزدیک به 15 تا 17 هزار نیروی آمریکایی در حال برگزاری بزرگترین رزمایش سالانه با عنوان جوجه عقاب (فوئل ایگل) و عزم راسخ (کی ریزالو) هستند.
بخشی از رزمایش که «فول ایگل» خوانده می شود، تمرینات جنگی است و نزدیک به هشت هفته به طول خواهد انجامید.
خبرگزاری کره شمالی تصریح کرد که نظامیان این کشور تفنگ بدست و مقتدرانه منتظر دستور رهبر عالی مقام خود هستند تا دشمن را در هم کوبیده و با حمله ای پیش دستانه متجاوزان را قلع و قمع کنند.
این گزارش می افزاید: ما با حمله ای برق آسا همه کره جنوبی و سئول را در زمان مناسب آزاد و رزمایش مشترک آمریکا و کره را به این سبک تلافی خواهیم کرد.
پیشتر این کشور اعلام کرده بود که به تلافی برگزاری این رزمایش واشنگتن و سئول را به دریای آتش مبدل خواهد کرد.
همزمان خبرگزاری یونهاپ امروز به نقل از آمریکا و کره جنوبی گزارش کرد که در صورت دست زدن کره شمالی به اقدامات تحریک آمیز، صبوری نخواهند کرد و آنها نیز پاسخی کوبنده و مقتدرانه خواهند داد.
از سوی دیگر چین و روسیه به شدت از وضعیت شبه جزیره کره ابراز نگرانی کرده و خواستار از سرگیری فوری مذاکرات شش جانبه هسته ای پکن شده اند که از سال 2008 میلادی متوقف شده است.
آمریکا، روسیه، چین، ژاپن و دو کره از سال 2003 مذاکراتی را با هدف عاری ساختن شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای آغاز کردند اما این مذاکرات پس از آزمایش های هسته ای کره شمالی در سالهای 2006 ، 2009 و 2013 به حالت تعلیق در آمد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار جمعه 22 اسفند 1394، کد 81999906: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین