پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
ایوان ایپولیتوف کارشناس انستیتو تحقیقات راهبردی روسیه ضمن اشاره به مناقشه های مسلحانه برپا شده با دخالت های آمریکا در هشت سال گذشته، گفت: باراک اوباما به رغم اظهارات عوام فریبانه، جنگ افروزتر از بوش پسر بود و از سوی دیگر امید چندانی هم به ترامپ نباید داشت.

شعار سال:

ایپولیتوف اظهار کرد: بسیاری بر این باور بودند که با روی کار آمدن اوباما پس از جنگ طلبی های بوش جهان روی آرامش خواهد دید و رئیس جمهوری جدید آمریکا در این روند نقش پیشرو خواهد داشت.

وی ادامه داد: با این امید و در واقع بدون اینکه اوباما کوچک ترین اقدامی برای تقویت صلح و امنیت جهان انجام دهد جایزه صلح نوبل گرفت در حالیکه به هیچ وجه شایستگی آن را نداشت.

کارشناس روس با اشاره به پرونده جنگ افروزی های رئیس جمهوری کنونی آمریکا در لیبی، سوریه و بحرانی تر کردن شرابط عراق و افغانستان، گفت: بسیاری فکر می کردند، با دادن جایزه صلح نوبل به اوباما می توان صلح و ثبات را تقویت کرد و مانع برافروزی آتش جنگ های جدید شد، اما این امید برآورده نشد و وی حتی جنگ های بیشتری از بوش پسر راه انداخت.

ایپولیتوف افزود: اوباما نخست ائتلاف حمله به لیبی را شکل داد و به رغم اینکه شورای امنیت مجوز حمله را نداده بود، در تهاجم خونین به این کشور، بسیاری از قربانیان کشته و تاسیسات و زیرساخت های این کشور ویران شد که پیامدهای آن هنوز هم ادامه دارد.

کارشناس روس ادامه داد: از آغاز اقدام آمریکا و همپیمانان غربی-عربی، لیبی تاکنون روی آرامش ندیده و به صورت چند پاره به پناهگاه تروریست ها به ویژه داعش تبدیل شده است.

ایپولیتوف خاطرنشان کرد: تصور این واقعیت که دارنده جایزه صلح نوبل به کشوری حمله کند و بدتر این تهاجم جمعی بطور کاملا غیرقانونی بدون مجوز شورای امنیت انجام گیرد بسیار دشوار است، اما برای غرب این مساله قابل هضم بود و تا کنون هیچ کشور غربی حتی اعتراض جزئی هم به آن نکرده است.

کارشناس روس ادامه داد: این واقعیت نشانگر حاکمیت معیارهای دوگانه در اذهان نخبگان سیاسی غربی است که به یک یا چند کشور اجازه هر کاری داده می شود و به کشورهای دیگر حتی در صورت مبارزه با تروریست ها و تلاش برای برقراری امنیت داخلی ممکن است خرده گیری و انتقاد شود.

وی در ادامه به اقدام های مخرب چند ساله اخیر آمریکا علیه عراق و سوریه هم اشاره کرد که صدها هزار نفر را به کام مرگ برده و صدها میلیارد دلار به این کشورها خسارت وارد کرده است.

ایپولیتوف گفت: همین رویکرد با بیشرمی تمام از سوی آمریکا و متحدان غربی و عربی این کشور علیه سوریه اعمال می شود ،اما تا کنون واشنگتن با وجود میلیاردها دلار هزینه و استفاده از تمام امکانات خود نتوانسته حکومت قانونی بشار اسد را ساقط کند.

کارشناس روس اظهار کرد: امروز بر هیچکس پوشیده نیست که آمریکا با کمک برخی متحدان منطقه ای گروه تروریستی داعش را به وجود آورد و تروریست های این گروه از سلاح های امریکایی در اعمال ضدانسانی خود استفاده می کنند.

وی افزود: بدتر از همه، سیاست های آمریکا علیه سوریه است و بجای حمایت از دولت این کشور در مبارزه با تروریسم، انواع تحریم های ضد سوری را اعمال کرده است و این رویکرد عمق جنایت های ضدبشری غربی ها و واشنگتن را نشان می دهد.

وی ادامه داد: اگر کمک های روسیه و ایران نبود، امروز از دولت و کشور سوریه چیزی باقی نمانده بود و این کشور به مرکز و مامن تروریست ها تبدیل شده بود و رفتار واشنگتن و غرب نیز نشان می دهد، مخالف چنین سناریویی نبودند.

کارشناس روس معتقد است که قضاوت و داوری در مورد دونالد ترامپ و اینکه چگونه در خاورمیانه رفتار کند در شرایط کنونی دشوار است.

وی افزود: بدیهی است که صاحبان سرمایه به ویژه مراکز و صنایع جنگ افزار سازی آمریکا ترامپ را به سوی اتخاذ تصمیم هایی سوق می دهند که به امنیت منطقه خاورمیانه کمکی نمی کند.
ایپولیتوف گفت: به همین دلیل امید چندانی برای صلح طلبی ترامپ نیست و رئیس جمهوری جدید آمریکا هم به مسیری که اسلاف وی پیموده اند خواهد رفت، هر چند که دامنه آن می تواند نسبت به قبل متفاوت باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 4 آذر 1395، کد مطلب: 247905: www. mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
کل حیاتاقتصادی و سیاسی امریکا وابسته به جنگ افروزی است. جمهوری خواه و دموکرات هم ندارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین