پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است شهرداری‌ها می‌توانند بیشترین کمک را در زمینه ساخت و نوسازی مدارس در شهرهای بزرگ نظیر تهران انجام دهند.

شعار سال: سید حمایت میرزاده با اشاره به وضعیت فیزیکی مدارس در کشور، گفت: در برخی نقاط کشور کلاس‌ها در کانکس برگزار می‌شود زیرا مدارس استانداردهای لازم برای حضور دانش‌آموزان را ندارند؛ در برخی روستاها نیز به علت نبود مدرسه، دانش‌آموزان باید برای ادامه تحصیل به شهر روند که بسیاری از این دانش‌آموزان توانایی مالی لازم برای این کار را ندارند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان لزوم استفاده از عوارض شهرداری برای نوسازی مدارس، اظهار کرد: وقتی به ساختمان‌های قدیمی دقت می‌کنیم سر در این ساختمان‌ها تابلویی وجود دارد که در آن نوشته شده این مدرسه از محل عوارض شهرداری تهران ساخته شده است؛ این موضوع نشان‌دهنده این است که شهرداری در بسیاری از کشورها و حتی در گذشته در ایران متولی ساخت بسیاری از مراکز آموزشی شهرهای بزرگ نظیر تهران بوده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها می‌توانند بیش‌ترین کمک را در زمینه ساخت و نوسازی مدارس در شهرهای بزرگ نظیر تهران انجام دهند، بیان کرد: در گذشته شهرداری‌ها همان‌طور که فضاهای لازم جهت فعالیت‌های فرهنگی، مکان پارک‌ها، فضاهایی برای عبادت فراهم می‌کردند، فضاهای آموزشی نظیر مدارس را نیز می‌ساختند و تحویل آموزش و پرورش می‌دادند.

وی با اشاره به قانونی که انبوه‌سازان را به ساختن مدرسه ملزم کرده است، بیان کرد: انبوه‌سازان در این زمینه کم‌لطفی زیادی کرده‌اند؛ براساس قانون در هر مجتمع مسکونی که بیش از 200 خانوار زندگی می‌کنند باید تمامی مدارس مورد نیاز این مجتمع‌ها همراه منازل مسکونی ساخته شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

میرزاده با بیان اینکه در صورتی که انبوه‌سازان در شهرهای بزرگ مانند تهران وظایف خود را به درستی انجام می‌دادند بار زیادی از دوش دولت برداشته می‌شد، ادامه داد: در صورت حل مشکل مدارس در شهرهای بزرگ، آموزش و پرورش می‌تواند با بودجه عمرانی در مناطقی که انبوه‌سازی انجام نمی‌شود به نوسازی مدارس بپردازد.

لزوم برخورد با انبوه‌سازانی که برای ساخت مدرسه اقدامی انجام نمی‌دهند

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم برخورد با انبوه‌سازانی که برای ساخت مدرسه اقدامی انجام نمی‌دهند، اظهار کرد: سالیان سال این قانون اجرا نشده و کسی برای برخورد با این بی‌قانونی به مراجع قضایی مراجعه نکرده است اصولا باید مراجع قضایی و نظارتی با حضور در مجتمع‌های مسکونی در حال ساخت سعی در اجرایی کردن این قانون کنند و از انبوه‌سازان بخواهند به ازای دانش‌آموزان این مجتمع‌ها مدرسه ساخته شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تدوین لایحه بودجه سال آتی، اظهار کرد: نیاز است دولت برای نوسازی مدارس اعتبارات لازم را در لایحه بودجه در نظر بگیرد؛ در صورتی که اعتبار مورد نظر برای حل این مشکل از سوی دولت اختصاص نیابد کمیسیون آموزش و تحقیقات و مجلس با بررسی‌های لازم و جابجایی اولویت‌‌ها سعی می‌کند اعتبار مورد نظر را جبران ‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 13 آذر 96، کد مطلب: 359094: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین