پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۷۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: با افزایش میانگین غلظت تمام آلاینده ها هوای تهران امروز نسبت به روز گذشته آلوده تر شد.

شعار سال: «محمد رستگاری » روزسه شنبه افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

وی گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۲,۵ میکرون، نسبت به روز گذشته با افزایش، ۳۲ عددی، فراتر از حد مجاز رسیده و بر روی عدد ۱۲۰ قرار گرفت.

رستگاری افزود: میزان غلظت آلاینده منواکسید کربن از ۳۴ به ۴۶ و ذرات معلق کمتر از۱۰ میکرون نیز از ۵۲ به ۶۹ افزایش داشته است.

وی گفت: ایستگاه های فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰) با ۱۵۶، شهرک چشمه (منطقه ۲۲) و سوهانک (منطقه نه) هر دو با ۱۵۴ به ترتیب آلوده ترین مناطق استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

رستگاری به مناطق کم آلوده نیز اشاره کرد و افزود: ایستگاه های شهرداری منطقه ۱۵ با ۷۶، پاسداران ( منطقه سه ) با ۸۷ و پارک شکوفه (منطقه ۱۴) با ۹۶ سالم ترین مناطق شهر تهران دراین مدت بودند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه کرد که از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم ( زرد )، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اداره کل محیط زیست تهران، تاریخ انتشار -، کد مطلب: -، www.tehran-doe.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین