پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان دلیل بحث و درگیری نمایندگان این استان با رئیس سازمان محیط زیست را تشریح کرد.

شعار سال: قاسم ساعدی عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در تشریح بحث روز گذشته نمایندگان این استان با کلانتری رئیس سازمان محیط زیست گفت: بحث دیشب در شورای اداری استان خوزستان با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، اردکانیان وزیر نیرو، حجتی وزیر جهاد کشاورزی و کلانتری اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: اخیرا کلانتری رئیس محیط زیست کشور در یک اقدام غیرمترقبه طی نامه‌ای محرمانه خطاب به جهانگیری اعلام داشته که خوزستان دارای یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب آب اضافه است که قابلیت اجرایی دارد.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه تصریح کرد: ریزگردها به عنوان یک چالش در خوزستان نفس مردم را در این استان گرفته است تا حدی که مقام معظم رهبری سال گذشته به این موضوع ورود مستقیم داشتند و دستوراتی را هم دادند و شخص رئیس جمهور جلسه‌ای را با مجمع نمایندگان این استان برای رفع مشکلات داشت و مصوبات خوبی هم در هیئت دولت تصویب شد اما متأسفانه هیچکدام عملیاتی نشدند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تأکید کرد: آقای کلانتری غیرعالمانه و بدون در نظر گرفتن شرایط خوزستان و چالش‌هایی که حتی دیگر استان‌های همجوار خوزستان را تهدید می‌کند این دستور و نامه را ارائه کرده که بدترین نامه و مجوز در طول تاریخ است.

وی اظهار کرد: متأسفانه کلانتری یا تخصص این موضوع را ندارد یا آنکه پشت پرده مسائل سیاسی وجود دارد و می‌خواهند با جابجایی آب خوزستان پنج میلیون نفر را زیر گرد و غبار خفه کنند.

ساعدی تصریح کرد: دیشب کلانتری در پاسخ به اعتراض ما اعلام کرد که هرچه دلم بخواهد انجام می‌دهم، این اظهارات در شأن رئیس جمهور و دولت دوازدهم نیست، ما آنها را نیروهای مخربی در نظام تلقی می‌ِکنیم، چون نه مقام معظم رهبری و نه قانون اساسی اجازه چنین برخوردی را به این افراد نمی‌دهند و این پاسخ از یک مقام مسئول آن هم در اوج اقتدار نظام جمهوری اسلامی به مردم یا نمایندگان آنها جایز نیست، رئیس جمهور باید نسبت به پاسخ معاون خود در موضوع محیط زیست پاسخگو باشد.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه بیان کرد: آقای جهانگیری متأسفانه شب گذشته تنها می‌خواست بحث را آرام کند و موضوعی مطرح نشود و احساس می‌کنیم حضور کلانتری در معیت معاون اول رئیس جمهور در این سفر یک توهین به مردم خوزستان است و حقیقتا ترک جلسه به وسیله نمایندگان به معنای این است که مردم خوزستان رأی خود را از دولت پس گرفته‌اند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تأکید کرد: خوزستانی‌ها در انتخابات برای آقای روحانی شعار دادند و گفتند هوا نداریم، اما هوای تو را داریم؛ اما اکنون این موضوع برای رئیس جمهور سنگین است که معاونان و تیم اجرایی‌اش اینگونه با مردمی که با خلوص نیت به وی به عنوان یک شخص مذهبی و رجل سیاسی رأی داده‌اند اینگونه برخورد می‌کند، ترک جلسه از سوی نمایندگان یعنی پنج میلیون نفر در استان خوزستان ناراحتی خود را به وی نشان دادند.

ساعدی بیان کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند و کلانتری از مردم خوزستان عذرخواهی نکند، احتمالا با 70 رأی شخص رئیس جمهور را در صحن علنی مجلس به استیضاح می‌کشانیم.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 21 آذر 96، کد مطلب: 6356789: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین