پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از محوشدن برخی از پرونده های در کمیسیون ماده 100 و غیر فعال بودن کمیسیون ماده 77 در شهرداری یاسوج انتقاد کرد.

شعار سال: دبیرخانه مرکزی کمیسیون های شبه قضایی شهرداری ماده 100 و 77 در شهرداری یاسوج صبح چهارشنبه با حضور اعضای شورای شهر یاسوج، شهردار و معاون قضایی دادگستری استان افتتاح شد در ابتدای این افتتاحیه شهردار یاسوج گفت: هدف از افتتاح این مرکز اهمیت موضوع و تکریم ارباب رجوع است در گذشته به دلیل نبود فضای مناسب برخی از پرونده ها بعد از بررسی گم می شدند همچنین تصمیم گیری در فضایی آرام انجام نمی شد.

نستهین مقدم بیان کرد: این فضا مکانی مناسب است که پرونده ها در امنیت کامل بررسی شوند و برخی نکات و محتویات پرونده با توجه و تلاش بیشتری انجام شود و کاری نیز در خور مردم باشد.

وی با بیان اینکه در مدت کوتاهی کار را شروع کردیم و سعی شد این دبیرخانه هر چه زودتر افتتاح شود ادامه داد: در آینده از سیستم های به روز تر و نرم افزار پیشرفته تر در این دیبرخانه استفاده می شود همچنین انتظار می رود رییس کل دادگستری استان از این دبیرخانه بازدید کند.

شهردار یاسوج اضافه کرد: رسیدگی به پرونده های مردم به فضایی آرام و مناسب نیاز دارد اگر فضای مناسب برای کارهای مردم وجود نداشته باشد نشان می دهد که کار اهمیت بالایی ندارد که این دبیرخانه مکانی در خور مردم است.

نستهین مقدم با اشاره به کارهای قبلی انجام شده در کمیسیون ماده 100 گفت: افتتاح این دبیرخانه به معنای کم اهمیت نشان دادن کارهای قبلی نیست اما لازم بود دبیرخانه مرکزی راه اندازی شود انتظار می رود مسئول دبیرخانه برای بهره وری با کمیسیون ها در ارتباط باشد.

معاون قضایی دادگستری استان نیز در این مراسم با بیان اینکه مراجع شبه قضایی کاری را انجام می دهند که مرکز آن بر محور عدالت است گفت: انجام هر کاری به ویژه چنین کارهایی به لوازم و ابزار خاص خودش نیاز دارد در گذشته یک سری نابسامانی در اجرای احکام و بایگانی پرونده های کمیسیون ماده 100 وجود داشت.

کریم فرخیانی بیان کرد: گاهی در پرونده ها شفافیت لازم وجود نداشت و طبق این دغدغه ها اعضای کمیسیون بر این آمدند که چنین دبیرخانه ای راه اندازی شود در کمیسیون ها اگر بخواهیم مسایل حاشیه ای را دخیل کنیم از عدالت دور خواهیم ماند همچنان که گفته شده است نشانه تقوا اجرای عدالت است.

معاون قضایی دادگستری استان تصریح کرد: هر چند که کمیسیون ماده 100 منبع درآمدی برای شهرداری هاست اما در این زمینه نیز نباید مظلوم کشی انجام شود و فقط تخریب ها و جریمه ها متوجه افراد آسیب پذیر جامعه شوند کار باید در راستای افرادی باشد افرادی که بساز بفروش هستند و قانون را دور می زنند همچنین هرینه های کلان به جیب می زنند.

فرخیانی افزود: مبنای قانونی دو کمیسیون ماده 100 و 77 باید رعایت شود ما نیز در همه زمینه ها حمایت می کنیم و هر جایی که لازم باشد و در راستای اجرای قانون باشد از شهرداری حمایت می کنیم.

وی با انتقاد از وجود اختلال در سیستم فاوا شهرداری یاسوج گفت: این سیتم باید هر چه زودتر راه اندازی شود چرا که همه پرونده ها باید مستدل باشند و اعضای کمیسیون نباید به ماشین امضا تبدیل شوند چرا که حق ناس مهم است و خدا نیز از آن نمی گذرد.

فرخیانی اظهار کرد: ارایی که در کمیسییون ها صارد می شود باید مستدل باشد و باید در این ارا عدالت و قانون مد نظر باشد نه بر اساس موراد دیگر ارا صادر شود انتظار داریم سیستم فاوا شهرداری راه اندازی و در اخر هر ماه خروجی کار نیز مشخص باشد.

وی با انتقاد از شهرداری یاسوج گفت: گاها در گذشته مشاهده شده است که برخی از پرونده ها کاملا محو و ناپدید می شدند در این موارد باید اهتمام جدی داشته باشیم که چرا این پرونده ها محو شده اند یا آن طرف کاری کرده و یا در شهرداری کسی دارد قانون را دور می زند.

وی گفت: از دبیرخانه تقاضا داریم هر ارباب رجوعی که مراجعه می کند آن ها را مکلف کنند که در سامانه سنا ثبت نام کنند یکی از فواید این کار حفظ شان و جایگاه خود افراد است و باعث می شود که اوراق به خود آن شخص داده شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار 22 آذر 96، کد مطلب: 104520 ، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین