پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با انتقاد از عدم اجرای احکام کمیسیون ماده صد و ماده 77 گفت: سال گذشته از مجموع 15 میلیارد تومان جریمه صادر شده تنها پنج میلیارد تومان از آن وصول شد .

شعار سالجلال شریعتی در جلسه کمیسیون حقوقی شورای شهر با هدف ارائه راهکار مناسب در خصوص کنترل ساخت و ساز غیر مجاز برگزار اظهار کرد: از مهم ترین مشکلاتی که همواره شهرداری ها در سراسر کشور با آن در گیر هستند بحث کنترل ساخت و ساز غیر مجاز است.

وی افزود: شیوه سنتی کنترل ساخت و ساز غیر مجاز از سوی شهرداری ها دیگر کارآمدی لازم را نداشته و مشکلات فراوانی را برای شهر و شهرداری به وجودآورده است.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج بیان کرد: طبق قانون، شهرداری ها در سطح شهرها مسئول جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز هستند و متاسفانه شهرداری ها هم قانون و راهکار مناسب برای برخورد با معضل ساخت و ساز غیر مجار در اختیار ندارند.

وی افزود: متاسفانه تنها راهکار قانونی برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در شهرداری ها فقط ماده 100 است که این قانون هم به در ستی اجرا نخواهد شد.

جلال شریعتی با بیان اینکه احکام صادر شده در کمیسیون ماده صد و ماده 77 شامل جریمه نقدی و تخریب است عنوان کرد: 99 درصد از آرا تخریب به دلیل تبعات اجتماعی اجرا نخواهد شد.

وی اعلام کرد: سال گذشته 15 میلیارد تومان جریمه در کمیسیون ماده 100 برای متخلفین ساخت و ساز غیر مجاز صادر شد که تنها پنج میلیارد تومان از این جرائم وصول شد و هیج پیگیری در خصوص وصول 10 میلیارد تومان باقیمانده در سالجاری صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه ها ونهادها باید شهرداری را در راستای کنترل ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهر یاری کنند و حضور نیافتن مدیران و مسئولان برخی از دستگاه ها در این جلسات باعث تاسف است.

شریعتی تاکید کرد: مدیران شهرداری و دیگر دستگاه ها باید با تعامل و همفکری راهکار مناسب برای کنترل ساخت و ساز غیر مجاز را ارائه کرده و در اجرای احکام کمیسیون ماده صد آینده شهر را در نظر بگیرند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:968-491-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین