پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۶۹۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
فرماندار دهگلان در مراسم تحلیف شورای شهرهای دهگلان و بلبان آباد گفت: شوراهای اسلامی باید منفعت عام رابرمنفعت خاص ترجیح دهند.

شعار سال: یحیی نظری با بیان این مطلب افرود: شوراهای اسلامی باید با استفاده از اعتماد مردم به خودشان با خدمت صادقانه بتوانند پل ارتباطی میان مردم و مسئولان باشند.

وی گفت: شوراهای اسلامی در قانون اساسی جایگاه ویژه‌ای دارند و جایگاهی که در قانون برای شورا تعیین شده شاید در دید و انظار عمومی نباشد.

وی با اشاره به انتقاد مردم از شوراهای اسلامی ادوار گذشته گفت: این انتقادات ناشی از عملکرد آنان بوده و ظرفیتی که برای محتوای شورا پیش‌بینی شده نتوانستند به خوبی انجام دهند.

فرماندار دهگلان عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم از منتخبان خود انتظار دارند درست عمل کنند بنابراین بهتر است با تجربیات شوراهای ادوار گذشته برای رفع نواقض تلاش کنند.

نظری خاطر نشان کرد: متاسفانه بزرگترین آفتی که شوراها را تهدید می کند پیوستن آنان به گرایشات و جناح بند سیاسی و اختلاف و تفرقه میان آنان بوده که به نحو مطلوب نتوانستند خواسته مردم و مشکلات شهر را حل کنند و همین عامل یکی از نگرانی‌های مردم از شوراهاست.

وی از شوراهای دو شهر دهگلان و بلبان‌آباد خواست که احترام متقابل همدیگر را رعایت نموده و منفعت عموی را بر منفعت خصوصی ترجیح دهند و در راستا ی منفعت مردم و شهرشان باهم تعامل داشته و در یک نقطه مشترک حرکت کنند.

نظری در ادامه گفت: شوراهای اسلامی باید به فکر نهادینه کردن مردم سالاری باشند زیرا در دوره اول شوراها مردم سالاری رعایت نشد و یک سری اختیارات شوراها کم شد که به مردم سالاری لطمه وارد نمود.

وی افزود: شوراها خودشان تصمیم گیرنده هستند باید برای خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نورزند و منشاء خیر و برکت برای مردم و جامعه باشند.

فرماندار دهگلان گفت: عملکرد و خدمت شما در جامعه باعث می‌شود مردم درباره شما قضاوت کنند و از شوراهای اسلامی شهر خواست در جهت توسعه و امورات شهر کوشا باشند.

نظری یکی از رموز موفقیت‌های شورا‌ها را تسلط بر قانون شوراها و شهرداری دانست و افزود: اعضای شورا باید همه کارهای خود را بر اساس قانون به نتیجه برسانند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 3 شهریور 96، کدمطلب: 527894 ، www. ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین