پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
گنبد مینای برج تجارت جهانی تبریز. برجی که واحد های تجاری اداری آن به ۳۷ طبقه میرسد و با نصب این گنبد جنبان ارتفاع یک برج ۵۰ طبقه را خواهد گرفت در ۱۹۲ متر ارتفاع از زمین که واقع شدن آن روی تپه ۲۰ متری آن را بلند تر نشان میدهد.

شعارسال : شاید نام منار جنبان را حتما شنیده اید. دو مناره بلند که اگر یکی را بجنبانید مناره دیگر نیز به همان اندازه می جنبد ولی فرو نمیریزد. حال این قابلیت تاریخی نمونه ای شده برای اجرای عملیات فوق العاده در یکی از برج های تبریزکه در جهان بی نظیر است.

گنبد مینای برج تجارت جهانیتبریز. برجی که واحد های تجاری اداری آن به ۳۷ طبقه میرسد و با نصب این گنبد جنبان ارتفاع یک برج ۵۰طبقه را خواهد گرفت در ۱۹۲ متر ارتفاع از زمین که واقع شدن آن روی تپه ۲۰ متری آن را بلند تر نشان میدهد.

اما گنبد جنبان چیست. گنبدی که در جهان بی نظیر بوده و باید به سازنده و ایده پرداز آن دست مریزاد گفت. انتظار میرود این گنبد سالانه میلیون ها مسافر را برای تست آن جذب تبریز کند.

رستوران گردان شنیده اید. رستورانی مثلا در بالای برج میلاد تهران ،هتل ائل گولی تبریز و برج بلور تبریز. اما این بار یک برج در تبریز پا را فراتر نهاده و منحصر به فرد ترین و نوآورانه ترین طرح را برای نوک برج بجای رستوران گردون در نظر گرفته است.

در این گنبد جنبان که گنبد جنبان مینای تبریز نام دارد و عملیات نصب آن بر روی برج پردیسان تبریز شروع شده است مردم درون محوطه گنبد خواهند نشست. اینبار گنبد بجای چرخش مثل ویبره موبایل به لرزش خواهد افتاد و به طرفین حرکت کرده و حس افتادن از طبقه ۵۰در ارتفاع تقریبا ۲۰۰ متری زمین را به انسان خواهد داد؟ به نظرتان طرح جالبی نیست؟ بعد از ساخت آن که یک سال طول خواهد کشید برای صرف چای همراه استرس به این برج و گنبد مراجعه خواهید کرد یا دلش را ندارید؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آذربایجان شرقی " آذر قلم " ، تاریخ انتشار چهار شنبه 14 بهمن 1394 ، کد مطلب : 39428 : www. azargalam.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین