پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴
تدوین و نگارش تاریخنامه ودانشنامه دفاع مقدس استان فارس از مواردی است که مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان آن را با اهمیت دانست و اعلام کرد که این بنیاد نسبت به این دو مورد اهتمام دارد.

شعار سال: سرهنگ حمیدرضا گرامی یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس در شیراز افزود:‌ نگارش تاریخنامه دفاع مقدس از مسئولیت‌های اساسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و پرداختن به عوامل شکل‌ گیری دفاع مقدس و پیروزی آن و همچنین اطلاع و خبررسانی در این خصوص، از دیگر وظایف این بنیاد به ‌شمار می‌رود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس همچنین به تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان فارس اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون نزدیک به 1500 مدخل براساس شیوه‌ نامه‌های تعریف‌ شده درباره اشخاص، جغرافیای نظامی و گروه‌های فرهنگی و سیاسی تهیه شده است.
گرامی، پرداختن به شهدا و رزمندگان را با توجه به آمار 300 هزار نفری ایثارگران که 15 هزار شهید و 42 هزارجانباز و آزاده و همچنین رزمندگان فارس را دربرمی‌گیرد،‌ بسیار کم و ناچیز خواند.
وی گفت:هنوز موفق به شناساندن شهدای شاخص استان در سطح ملی نشده‌ایم هرچند امثال شهید عباس دوران و شهید مرتضی جاویدی باید در سطح بین‌المللی معرفی شوند که با تهیه و چاپ دانشنامه امید است بتوان یاد آن‌ها را زنده نگاه داشت.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس همچنین گفت: موزه دفاع مقدس فارس در مرحله موزه‌ آرایی است و هم‌اکنون 850 سوژه مشخص شده است که در اختیار طراحان هنری قرار گرفته است.
گرامی به ایجاد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، تأسیس شعبه‌ خبرگزاری دفاع مقدس در استان فارس، فعالیت در حوزه هنری و سینمایی، برگزاری اردوهای راهیان نور و یادواره‌های شهدا، روحانیت و پیشکوستان و نیز فعالیت در حوزه زنان نیز اشاره کرد و ارائه الگویی موفق و ماندگار برای سبک زندگی را از دستاورد‌های این فعالیت‌ها برشمرد.

** رسانه و دفاع مقدس
گرامی بهره ‌گیری از امکانات ‌روز و استفاده از ظرفیت‌های علم و فناوری و تکنولوژی، به‌ کار‌بردن رسانه‌های نوین را اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت:‌اشتیاقی که امروز در جوامع بین‌الملل، چه به ‌صورت گروهی و چه فردی نسبت به کسب اخبار و وقایع وجود دارد و همچنین اهمیت دسترسی به اخبار در کوتاه ‌ترین زمان، بیانگر جایگاه خبر و خبرگزاری است.
وی انتشار اخبار و تبادل آن را نیازی ضروری دانست و بیان داشت: در سال‌های گذشته ارسال خبر با امکانات اولیه صورت می‌پذیرفت اما امروز آنقدر در این زمینه تنوع ایجاد شده است که ناگزیر باید به رسانه ‌ای رجوع کرد که تخصص و علم بیشتری داشته باشند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس ابراز داشت:از آنجا که ذهن ما همچون خمیرمایه است و رسانه نیز به مثابه چشم بینا و گوش‌ شنواست، اعتماد به آن به ‌واسطه امانت‌داری ایجاد می‌شود‌ بنابراین ضروری است مسائل جامعه بموقع رصد شود و براساس آن برنامه ‌ریزی‌ها صورت گیرد و چالش‌ها رفع شود همچنین با ارائه راهکارها باید بتوان اصلاح و رشد و تعالی همه‌جانبه جامعه را فراهم کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس رسانه را موظف به افزایش آستانه تحمل جامعه دانست و حساسیت بموقع آن را به موضوعات روز از دستاورد‌های باارزش رسانه دانست.
وی با اشاره به اهمیت نقش خبرگزاری‌ها درثبت و ضبط وقایع، آمادگی این بنیاد را برای همکاری همه‌ جانبه با خبرگزاری ایرنا درخصوص تهیه کتابی از آرشیو دفاع مقدس این رسانه اعلام کرد.
گرامی با بیان اینکه خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری رسمی و موثق جمهوری اسلامی است، این رسانه را نقطه‌ عطفی در حفظ دستاورد‌های دفاع مقدس و ثبت تاریخ و وقایع خواند.
سید احمد نجفی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس نیز در این دیدار آمادگی این رسانه را برای همکاری دوجانبه در زمینه تدوین مجموعه اخبار منتشر شده در ایرنا مقطع زمانی جنگ تحمیلی از نقش آفرینی و رشادت های مردم فارس در دفاع مقدس اعلام کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 26آذر 96، کدمطلب: 82766227 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین