پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
وزیر علوم تحقیقات فناوری با اشاره به لزوم اهمیت به توسعه کیفی دانشگاه‌ها گفت: ۱۸ دانشگاه ایران در بین دانشگاه‌های تاثیرگذار جهان قرار دارند

شعار سال: منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است گفت: فضای جدیدی بین تحقیق و توسعه در مجامع علمی داریم که این فضا فضای مناسبی است و برنامه‌های راهبردی مراکز علمی پژوهشی، قانون برنامه ششم توسعه و سایر مصوبات قانونی مسیری را پیش روی ما قرار داده که حاصل آن این است که با شتاب فراوان به ارتقای جایگاه علمی و توسعه مبتنی بر علم و فناوری رسیده ایم.

وی افزود: براساس ارزیابی‌های انجام شده در زمینه‌های علمی با برنامه هماهنگ و در بخش هایی نیز از برنامه جلوتر هستیم و این مهم به خاطر تلاش محققین حوزه علم و فناوری به دست آمده است. در چارچوب انجام برنامه‌های مصوب و آنچه که به حوزه علم و فناوری مرتبط می‌شود لازم است تلاشمان را در جهت ارتقای کیفی مراکز علمی، پارک‌ها و مراکز پژوهشی بیشتر کنیم.

غلامی تاکید کرد: توسعه کیفی دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف جزو برنامه هایی است که هم در وظایف قانونی وزارت علوم دیده شده و هم در برنامه‌های بالادستی اهمیت بالایی دارد این افزایش کیفیت برنامه دقیق و حمایت جدی و همه جانبه را می‌طلبد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص حضور در عرصه‌های بین المللی توضیح داد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی ما باید بیشتر از قبل در عرصه‌های بین المللی حضور داشته باشند و البته دستاوردهای خوبی در حوزه انتشار مقالات و کتاب‌ها داشتیم.

وی به تشریح جایگاه ایران در رتبه بندی‌های جهانی پرداخت و گفت: جایگاه ایران از نظررتبه بندی در انتشار مقالات و دستاوردهای علمی رتبه شانزدهم است و از لحاظ کیفیت و رتبه بندی دانشگاه‌ها ۱۸ دانشگاه‌های ما بین دانشگاه‌های تاثیرگذار دنیا قرار دارد.

غلامی ادامه داد: زمینه‌های خوبی برای پذیرش دانشجو و محقق از طریق انجام تحقیقات مشترک داریم که با این کار می‌توانیم سهم بیشتری از تولید ناخالص ملی را در حوزه علم و فناوری داشته باشیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار توضیح داد: ۷۰ فناوری جدید در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفت و باید نگاه عمیق و وسیع تری به ارتباط بین فضاهای صنعتی با دانشگاهی داشته باشیم.

منصور غلامی، در خصوص حذف جدول ۱۴ گفت: جدول ۱۴ تن‌ها محل تامین بودجه پژوهش نبوده، اما این جدول با ورود به لایحه بودجه می‌توانست کمک زیادی به پشتیبانی پژوهش نماید که متاسفانه حذف شد.

وی افزود: امیدواریم در مجلس حمایت‌های بیشتری برای بودجه پژوهشی داشته باشیم تا این موضوع تقویت شود البته به هیچ عنوان موضوع حذف بودجه پژوهشی مطرح نبوده و نیست.

غلامی بیان داشت: طبق قوانین باید یک درصد از بودجه ناخالص ملی به امر پژوهش اختصاص می‌یافت که انتظار داریم در یک برنامه زمان بندی شده و هر چه زودتر این امر در کشور انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما توان حل مسائل علمی کشور را نیز داریم و یکی از برنامه‌های وزارت علوم این است که در حوزه پژوهش و فناوری مشکلات را هر چه سریعتر مرتفع کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 27 آذر 96، کد مطلب: 653701: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین