پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۹۹۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در حکمی دکتر شهریار نفیسی را به سمت رئیس دانشکده پزشکی منصوب کرد.

شعار سالدکتر عباسعلی کریمی در متن این حکم انتصاب یادآور شده است« دانشکده پزشکی بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مرکز آموزشی دانشگاه است و ‌نقش برجسته‌ای در تولید و گسترش دانش و تربیت نیروی انسانی متخصص در علوم پزشکی در کشور دارد. خدمت در این دانشکده توفیق و افتخاری است که شکر آن به درگاه حق تعالی لازم است.»

«انتظار می‌رود با جلب مشارکت همه اعضای هیات علمی، کارکنان دانشکده و دانشجویان در همه مقاطع، علاوه بر تدبیر امور جاری دانشکده، نسبت به پیگیری موارد زیر در راستای سیاست‌های دانشگاه تا حصول نتیجه با توجه به نکات ذیل اهتمام ویژه داشته باشید»

تدوین برنامه عملیاتی چهار ساله ۱۴۰۰-۱۳۹۶ براساس نقشه علمی دانشگاه، توسعه همکاری آموزشی پژوهشی در علوم پایه و بالینی با نگاه هدفمند و رویکرد حل مسأله، تلاش بیشتر برای همگرایی گروه‌های مختلف علوم پایه جهت هم‌افزایی، پیگیری و برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از فضای موجود فیزیکی و تمهید فضاهای جدید از جمله این موارد است.

تلاش در جهت نیل هرچه سریعتر به دانشگاه نسل سوم و چهارم، تلاش جدی در زمینه‌های مختلف بین‌المللی سازی، پیگیری استقرار آموزش و ارزیابی رفتار حرفه‌ای در کلیه سطوح، اجرای ارزشیابی برنامه های آموزشی و اعضای هیات علمی و ارزیابی فراگیران طبق شیوه نامه های مصوب و پیگیری اجرای برنامه «پزشکی ۹۰» و انجام مراحل بعدی از دیگر مواردی است که رئیس جدید باید پیگیری کند.

پیش از این دکتر سید امیرحسین امامی بیست و هشتمین رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بود.

در سال ۱۲۶۶ شمسی زمانی که امیرکبیر قسمتی از ارگ شاهی را برای تاسیس مدرسه دارالفنون در نظر گرفت و در سال ۱۲۶۷ قسمتی از آن آماده شد، در سال ۱۲۹۰ ناصرالدین شاه دستور ساخت بیمارستان را صادر کرد و اولین بیمارستان در ایران (بیمارستان سینا) در سال ۱۲۹۸ به ریاست مرحوم ناظم الاطباء افتتاح شد و سپس دانشکده‌های دیگری نیز از مدرسه دارالفنون منشعب شد.

در سال ۱۲۹۷ تشکیلات مدرسه طب از دارالفنون جدا شد و به ساختمانی در خیابان شیخ هادی منتقل شد و مرحوم لقمان الدوله ادهم به ریاست آن برگزیده شد و از همین دوره و از سال ۱۳۰۷ آموزش طب (در مدرسه طب) نظم و قوام بیشتری پیدا کرد.

در سال ۱۳۱۳ قانون تاسیس دانشگاه تهران به تصویب مجلس رسید و هریک از مدارس، دانشکده نامیده شدند که یکی از آنها دانشکده طب بود. در ۵ تیرماه ۱۳۱۳ وزارت فرهنگ قطعه زمینی از اراضی جلالیه در شمال تهران را به قیمت ۹۰ هزار تومان خریداری و شروع به ساخت دانشگاه کرد و اولین قسمت آن تحت عنوان دستگاه ابن سینا در ۱۵ بهمن ۱۳۱۳ یا همان دانشکده طب یا پزشکی تهران افتتاح شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 29آذر 96، کدمطلب:4177980، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین