پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
رئيس پژوهشگاه فضايي ايران در مراسم تقدير از پژوهشگران برتر، استفاده از لايه استراتوسفر را يکي از برنامه هاي پژوهشگاه فضايي ايران اعلام کرد.

شعارسال : به نقل از مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات وفناوري اطلاعات، حسن حدادپور با اشاره به فعاليت هاي اين پژوهشگاه در حوزه ماهواره هاي مخابراتي و سنجشي، گفت : هم اکنون ماهواره ناهيد 1 در نوبت پرتاب قرار دارد و ماهواره ناهيد 2 در دست ساخت است که با طراحي و ساخت ماهواره ناهيد 2 نخستين گام استفاده از فضا در بخش مخابرات برداشته مي شود.

وي با بيان اينکه ماهواره سنجشي سها در دست اقدام است، افزود : اين ماهواره نخستين ماهواره عملياتي است که با دقت تشخيص 15 متري، تصاوير را ارايه مي کند.

رييس پژوهشگاه فضايي ايران برنامه ريزي براي استفاده از لايه استراتوسفر در فضا را يکي ديگر از اقدامات اين پژوهشگاه بيان کرد و گفت : بسياري از کشورهاي دنيا در حال استفاده از اين لايه هستند، همچنين شرکت هاي فيس بوک و گوگل در آمريکا نيز از اين لايه استفاده مي کنند و در پژوهشگاه فضايي براي استفاده از اين لايه در حال برنامه ريزي هستيم.

وي پروژه بالن مخابراتي را که در ايام اربعين و زلزله کرمانشاه مورد استفاده قرار گرفت از زيرشاخه هاي استفاده از اين لايه بيان کرد و افزود : با دستور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات براي هر يک از استان ها يک بالن براي مواقع بحراني طراحي و ساخته مي شود.

حدادپور استفاده از منظومه ماهواره اي براي رفع نيازهاي مخابراتي را يکي ديگر از برنامه هاي پژوهشگاه فضايي ايران اعلام کرد و گفت : تعدادي از شرکت هاي بزرگ در دنيا در حال برنامه ريزي براي استفاده از لايه لئو براي هدف هاي مخابراتي هستند و با توجه به اهميت اين موضوع پژوهشگاه فضايي ايران با همکاري صا ايران در حال برنامه ريزي براي عملياتي کردن اين طرح است.

وي در بخش ديگر از سخنان خود به حوزه زيرساخت به عنوان يکي ديگر از بخش هاي مهم حوزه فضايي اشاره کرد و افزود : ماهواره هاي ساخته شده در کشور بايد در شرايطي خاص آزمايش شود که براي اين منظور مرکز آزمون ماهواره ها در حال تجهيز است که بتوانيم ماهواره هاي توليد شده در نقشه راه آينده کشور را در اين آزمايشگاه تست کنيم.

رييس پژوهشگاه فضايي ايران با بيان اين که تاکنون اين پژوهشگاه بيش از هزار دستاورد داشته است، خاطرنشان کرد : در برنامه هاي آينده اين پژوهشگاه به دنبال تجاري سازي و ارايه تعدادي از اين محصولات به بازار هستيم.

وي به تدوين نقشه راه در اين حوزه در سال 93 و بازبيني آن در سال 94 اشاره کرد و گفت : نخستين ماهواره اي که به صورت عملياتي نيازهاي ما در اين حوزه را پوشش مي دهد ماهواره ايرانست 1 است که اميدواريم با طراحي و ساخت اين ماهواره، ايرانست 1 در نخستين نقطه لايه ژئو به نام ايران مستقر شود و بر اساس نقشه راه ، طراحي و ساخت ايرانست 2 نيزدر سال 1402 به عنوان يک ماهواره به روز انجام مي شود.

حدادپور تصريح کرد: تمام نيازهاي مخابراتي کشورهاي مختلف در لايه ژئو محقق مي شود .

وي درباره منظومه هاي ماهواره اي هم گفت : در اين حوزه مطالعات اوليه در دست انجام است و اگر با انجام اين مطالعات اين پروژه بتواند نيازهاي مخابراتي کشور را پوشش دهد در برنامه اجرايي قرار مي گيرد.

همچنين در پايان اين مراسم از پژوهش ها و پژوهشگران برتر پژوهشکده هاي پژوهشگاه فضايي ايران با اهداي نشان و لوح قدرداني شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار:1 دی1396 ، کدخبر: ۱۹۵۷۱۰۵،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین