پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی فولاد آذربایجان را یکی از قطب های تولید فولاد در کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد طی ماه های اخیر این کارخانه به رونق خود بازگردد...

شعار سال: محمد علی مددی ضمن بیان این مطلب افزود: شركت فولاد آذربایجان حدود 20 سال از آغاز فعالیتش می‌گذرد این شرکت در سه فاز ، فاز اول تولید نورد‌، فاز دوم احیا و فاز سوم هم ذوب شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: ظرفیت تولید سالانه این كارخانه 550هزار تن است وی همچنین یادآور شد که در حال حاضر ذوب حدود 35 درصد پیشرفت فیزیكی داشته و احیا هم حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
این عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: مسئولین تصمیم گرفتند، فولاد آذربایجان را بنا به دلایلی از جمله سوء مدیریت و داشتن بدهی و ... به بخش خصوصی واگذار کنند که از همان ابتدا بنده با این مسئله مخالفت کردم اما بالاخره تصمیم به واگذاری به بخش خصوصی گرفته شد. وی افزود: این واگذاری غیر قانونی انجام شده بود و طی چند جلسه‌ای كه در خدمت مسئولین ذی ربط بودیم توضیح دادیم كه فولاد آذربایجان شرایط واگذاری را ندارد و این واگذاری غیر ممكن است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: دلایلی كه برای مخالفت ارائه دادیم شامل این بود که اول اینكه در این شركت550 نفرمشغول به فعالیت هستند كه در این واگذاری تعیین تكلیف نشده‌اند در خصوصی‌سازی باید تكلیف نیروهای شاغل جریان بازنشستگی، باز خرید آنها مشخص شود. در مورد فولاد آذربایجان بحث تضمین شغلی كاركنان و موضوع رانندگانی كه 17 سال در آنجا مشغول فعالیت هستند جزو دغدغه‌های ما بوده و هست.

وی افزود: با پیگیرهای مدوام بالاخره توانستم در پی لغو موقتی خصوصی‌سازی این شرکت را به سازمان ایمیدرو بازگردانیم.

وی بیان کرد: سازمان ایمیدرو در حال حاضر به دنبال تعیین هیات مدیره و مدیرعامل جدید کارخانه فولاد آذربایجان است و قرار است فاز احیا و ذوب را تا آخر آبان ماه تکمیل کند. وی در پایان خاطر نشان کرد: واگذاری فولاد آذربایجان از ابتدا غیر قانونی، غیر اصولی صورت گرفته بود ولی امید است با همکاری ایمیدرو و کمک مسئولین رونق دوباره به این کارخانه باز گردد زیرا کارخانه فولاد آذربایجان به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه فولاد شمال غرب کشور محسوب می شود و می تواند ددر زمینه اشتغالزایی و پیشرفت صنعت فولاد کشور مثمر ثمر باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صدای میانه، تاریخ انتشار جمعه 24 خرداد 1394، کد مطلب: 42156: www. vom.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
خدا کنه به رونق برسه این همه جوونا اونجا کار میکردن حیفه واقعا م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین