پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۲۳۷
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
استاندار یزد با تاکید بر لزوم تعامل بیشتر دانشگاه ها و مرکز سرمایه گذاری استان، گفت: باید حضور و مداخله علمی مراکز آموزش عالی در توسعه و اعتلای منطقه در بخش های مختلف افزایش یابد و حتی بخشی از فعالیت های مرکز سرمایه گذاری را نیز هدایت کنند.

شعار سال: محمود زمانی قمی، روز پنجشنبه در نشستی با رئیسان دانشگاه های استان افزود: یزد استعداد زیادی در حوزه هایی از جمله معدن و گردشگری دارد و مسئولان دانشگاه ها باید به منظور بهره برداری مناسب از این فرصت ها برنامه های مدون ارایه کنند.

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه ها می توانند با ارایه طرح های مختلف و جانمایی مناسب در حوزه اقتصادی به کاهش مشکل بیکاری کمک کنند، چرا که ایده به خلق ثروت منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در برهه کنونی، بهره گیری از استارت آپ ها و فعالیت های دانش بنیان برای کاهش بیکاری و جلوگیری از مهاجرت نخبگان موثر است و مسائلی از جمله فعال شدن ذوب آهن و فولاد نمی تواند به کاهش بیکاری بیانجامد.

زمانی قمی با تاکید بر توجه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به مهارت محوری، یادآورشد: با توجه به کاهش تعداد دانشجویان باید طرح هایی برای تغییر کاربری و استفاده بهینه از فضای خالی دانشگاه ها اجرا شود و مسئولان مراکز آموزش عالی به دنبال کیفیت باشند.

وی همچنین لزوم توجه به نشاط علمی دانشگاه ها و برگزاری نشست های مختلف با تشکل های دانشجویی را ضروری دانست و تصریح کرد: باید تشکل های مختلف با گرایش های متفاوت در دانشگاه فعالیت و اظهار نظر کنند و مسئولان دانشگاه ها بین آنها تبعیض قائل نشوند، چرا که این مهم برگرفته از اندیشه دینی اسلام است.

استاندار یزد تشکیل دبیرخانه دائمی برای گفت و گو با رئیسان مراکز آموزش عالی استان در دانشگاه یزد و برگزاری مستمر چنین نشست هایی را خواستار شد و افزود: نشست ها بعدی به میزبانی دانشگاه ها و با حضورش برگزار شود.

در این نشست که در سالن مرحوم حمیدیا استاندار مردمی یزد برگزار شد، رئیسان دانشگاه های یزد، علم و هنر، اردکان، موسسه امام جواد (ع)، فرهنگیان، پیام نور، میبد و مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، چالش های مراکز علمی استان از جمله ظرفیت های خالی، نسبت استاد به دانشجو و مهاجرت نخبگان را مطرح کردند.

استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت ، هم اکنون 80 هزار دانشجو دارد که نیمی از آنها در مقطع کارشناسی، 25 درصد در کارشناسی ارشد، 18درصد در دوره کاردانی، چهار درصد در دکتری حرفه ای و سه درصد در دکتری تخصصی تحصیل می کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 28دی 96، کدمطلب:82800162، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین