پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۳۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
محمد مهدی حیدریان از تأسیس صندوق‌های ویژه در بورس برای سرمایه گذاری در سینماخبر داد.
شعارسال: محمد مهدی حیدریان با اشاره به لزوم جهانی شدن  سینمای ایران گفت: جهانی شدن سینمای ایران  امروز یک رؤیا نیست و ما هر ساله بیش از ۲۰۰ جایزه می‌گیریم ولی باید از این دستاورد استفاده کنیم و با بدنه سینمای جهان رابطه برقرار کنیم.

 وی ادامه داد: ما دو کار را به موازات هم باید  انجام بدهیم  اول اینکه بازارها را گسترش بدهیم که یکی از این بازارها سالنهای سینمایی  هستند. درسال  گذشته ۶۰ سالن  سینما به ناوگان سینماهای کشور اضافه شدند و تا  پایان سال آینده ۹۰ سالن دیگر نیز اضافه می‌شوند.

رئیس سازمان سینمایی که بامداد جمعه ۲۰ بهمن در برنامه سینمایی هفت حاضرشده بود افزود: وی او دی و ای پی تی وی نیز با سرعت در حال گسترش است و بخش خصوصی برای نمایش خانگی و وی او دی ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ویژه کرده است اما ما  باید کمیت تولید را همراه با لحاظ کردن کیفیت تولید افزایش بدهیم زیرا اگر خوب فیلم نسازیم نه تنها دیگر  مخاطبان خارج از کشور فیلم مارا تماشا نمی‌کنند بلکه مخاطب داخلی نیز توجه نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال کمک فکری و مالی به سینماگران است افزود: شعار برنامه حمایتی ما ایجاد حیات طبیعی سینما است در حوزه اقتصادی سینمای  ما نیاز به نقدینگی دارد و با سازمان بورس توافقات لازم انجام شده است و بعد از جشنواره فیلم فجر صندوقهای ویژه سرمایه گذاری در سینما  با نام صندوقهای  جسورانه رونمایی می‌شود.

حیدریان افزود:  مردم می‌توانند با استفاده از این صندوق‌ها و با همکاری بورس با استفاده ازسرمایه اندک خود در سینما در تولید فیلم سرمایه گذاری کنند  و بر اساس تمام سرمایه‌ای که مردم دارند بسته‌های از فیلمهای بخش خصوصی به انها معرفی می‌شود و یک شورای کارشناسی  درباره میزان سودآوری فیلم نظر می‌دهد وتامین سرمایه برای سینمای ایران می‌تواند از طریق بورس پذیره نویسی شود و سینمای ایران وارد بورس می‌شود.

وی همچنین  درباره تفکیک سینمای رسانه با سینمای سینماگران در جشنواره فیلم فجر گفت: باید همه بخشهای ما حرفه‌ای شود و یکی از این بخشها جشنواره فیلم فجر و منتقدان وروزنامه نگاران است در سالهای گذشته انتقادهای وارد شده بود که تمام خبرنگاران و منتقدان حاضر در جشنواره 500 نفر بودند و بقیه افراد مشخص نبودند چه کسانی هستند و با چه هدفی به جشنواره می آیند و این مسئله به فعالیت روزنامه نگاران لطمه می‌زد.

وی ادامه داد: کاخ جشنواره برج میلاد نیست و برج میلا ویژگی کاخ جشنواره را نداردقصد داریم از سال آینده با همکاری شهرداری و سازمانهای دیگر تأسیس  کاخ جشنواره را شروع کنیم.

حیدریان با اشاره به عدم نفوذ در داوری سی و ششمین دوره  جشنواره فیلم فجر  گفت: به جز روز اول که درباره کلیات و برنامه جامع سینما با داوران صحبت کردم هیچ تماسی با داوران نداشته‌ام.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 20بهمن 1396 ، کدخبر: 591983،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
اینجوری ارتباط سینمای ایران با سینما جهان خیلی میتونه عمیق تر بشه واقعا
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
این مسئله بورس تونسته بسیاری از مسائل ساده اقتصادی مارو حل کنه
ا.ح75
ناشناس
United Arab Emirates
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
از یه طرف میگین سینما ها دارن تعطیل میشن از یه طرفی یمیگن ئدارین سالن اضافه میکینذ م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین