پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۹۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، بر لزوم ایجاد تسهیلات برای افزایش ثبت بین المللی اختراعات ملی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد اختراعات ملی، ثبت جهانی می شوند.

شعار سال: دکتر رضا ملک زاده در کارگاه ملی پروژه توانمندسازی محیط مالکیت معنوی - مدیریت مالکیت معنوی و تجاری سازی فناوری برای مدیران فناوری افزود: هرچند روند اختراعات در کشور در حال افزایش است اما ثبت بین المللی از مهمترین مشکلات مخترعان در این زمینه است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، بر لزوم ایجاد تسهیلات برای افزایش ثبت بین المللی اختراعات ملی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد اختراعات ملی، ثبت جهانی می شوند.

ملک زاده افزود: هرچند امکان ثبت بین المللی اختراعات وجود دارد اما هزینه بالا و دسترسی نداشتن به نظامی که این کار را تسهیل کند از جمله مشکلات این حوزه است که برای توسعه این روند باید تسهیلات مناسب فراهم شود.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه خیلی از اختراعات ما ثبت بین المللی نمی شود، ما جایگاه خوبی در نوآوری و اختراعات براساس ثبت های بین المللی نداریم و زمانی می توانیم جایگاه واقعی خود را بدست آوریم که امکان ثبت اختراعات ملی به صورت بین المللی وجود داشته باشد.

معاون تحقیقات و فناوری به گسترش اختراعات در حوزه پزشکی و سلامت اشاره کرد و گفت: سلول های بنیادی، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، داروسازی، فناوری ژنتیک و تجهیزات پزشکی از جمله موضوعاتی است که شاهد گسترش اختراعات هستیم.

وی یادآور شد: ارتقای رتبه علمی و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی، توانمندسازی پژوهشگران و فناوران با مصادیق مالکیت معنوی، ثبت اختراع و نوآوری، ایجاد بستری انگیزشی برای جذب حداکثری پژوهشگران به اختراعات و توسعه فرهنگ نوآوری و اختراع و حفاظت از دارایی های فکری فناوران یا نوآوران دانشگاه از اهداف این کمیته است.

معاون وزیر بهداشت از راه اندازی کمیته تخصصی مالکیت فکری، ثبت اختراع و نوآوری وزارت بهداشت خبر داد و گفت: تولید ثروت از مالکیت فکری و ایجاد بازار اختراع و کسب درآمد از آنها، هدایت مراکز تحقیقاتی و شرکت های به سمت نوآوری قابل ثبت در بازارهای داخلی و خارجی از جمله اهداف این کمیته است.

وی خاطرنشان کرد: کمک به جهت دهی پایان نامه های دانشجویان علوم پزشکی کشور در جهت تجاری سازی، ارائه مشاوره به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در زمینه مالکیت معنوی و اختراع و شناسایی و معرفی طرفیت های موجود در داخل و خارج کشور برای توسعه فناوری مبتنی بر اختراعات از دیگر اهداف این کمیته است.

وی به اقدامات این کمیته اشاره کرد و گفت: سیاستگذاری در زمینه مالکیت معنوی، ثبت اختراع و نوآوری علوم پزشکی و تجاری سازی اختراعات، تشکیل شبکه همکار دفاتر زمینه مالکیت معنوی، ثبت اختراعات و نوآوری حیطه سلامت، بسترسازی و آموزش به دانشجویان و اعضای هیات علمی، همکاری با قوه قضائیه در خصوص داوری اختراعات در حیطه سلامت و همکاری با سازمان مالکیت فکری سازمان ملل (WIPO) از جمله اقدامات این کمیته خواهد بود.

کارگاه ملی پروژه توانمندسازی محیط مالکیت معنوی - مدیریت مالکیت معنوی و تجاری سازی فناوری برای مدیران فناوری از ۱۸ لغایت ۱۹ آذر ماه در سالن همایش های رازی برگزار می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 19 آذر 96، کد مطلب: 4167338، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
چون دولت عزم جدی برای حمایت از مخترعان ندارد ، باید از این قشر جامعه حمایت ویژه ای به عمل بیاید
ا.ح75
King
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
ما در خیلی از زمینه ها میتونیم به قطب در جهان تبدیل بشیم.مثل نانو و ژنتیک و نفت و ... ولی به همین دلیل عدم توجه مسئولان و شرکتهای بزرگ هیچ وقت سعی نکردیم.که در سطح جهانی فعالیت کنیم
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
چرا اینقد ثبت جهانی شدن باید برامون مهم باشه؟
اینکه ما تو صنعت خودمون استفاده کنیم که خیلی شرایط بهتریه
ماوقتی بیایم و به خارجی ها اایه بدیم فقط به اونا مفت و مسلم علممونو انتقال دادیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین