پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
رهبر معظم انقلاب با عضویت سورنا ستاری در شورای راهبردی روابط خارجی موافقت کردند. سورنا ستاری پیش از این، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و ریاست بنیاد ملی نخبگان را بر عهده داشت. شورای راهبردی روابط خارجی، نهادی مشورتی برای ارایه مشاوره به مقام معظم رهبری است.

شعار سال : رهبر معظم انقلاب با عضویت سورنا ستاری در شورای راهبردی روابط خارجی موافقت کردند.  سورنا ستاری مسئولیت کمیسیون جدیدالتاسیس علم و فناوری شورای راهبردی روابط خارجی را عهده دار شده است.

شورای راهبردی روابط خارجی نهاد مشورتی برای رهبری با رویکردی راهبردی در حوزه روابط خارجی است که اکنون با افزوده شدن کمیسیون علم و فناوری، در قالب پنج کمیسیون و دبیرخانه فعالیت دارد.

با موافقت رهبر انقلاب؛ سورنا ستاری عضو شورای راهبردی روابط خارجی شد

سورنا ستاری عضور هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف بوده و پیش از این مسئولیت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و ریاست بنیاد ملی نخبگان را بر عهده داشت.

توضیحات تکمیلی درباره خبر:

شورای راهبردی روابط خارجی، شورایی است که در سال ۱۳۸۵ به دستور رهبر انقلاب تشکیل شد و مسئولیت شورا «تهیهٔ راهبرد‌ها و سیاست‌ها و راهکار‌هایی است که جمهوری اسلامی را در سیاست خارجی به نتایج مطلوب برساند» و «ایجاد هماهنگی بیشتر در کلیهٔ فعالیت‌ها در عرصهٔ روابط خارجی» است.

ساختار شورا شامل پنج کمیسیون و یک دبیرخانه است. تدوین راهبرد‌ها در کمیسیون‌های پنج گانه شورا صورت می‌گیرد. ساختار کمیسیون‌ها به شرح زیر است:
*** کمیسیون سیاسی به ریاست سعید جلیلی
*** کمیسیون اقتصادی به ریاست ابراهیم شیبانی
*** کمیسیون دفاعی-امنیتی به ریاست حسین دهقان
*** کمیسیون علمی-فرهنگی به ریاست مهدی مصطفوی
*** کمیسیون علم و فناوری به ریاست سورنا ستاری
دبیرخانه شورا عهده‌دار تکمیل چرخه کارشناسی و تهیه پیش‌نویس مصوبات شورا و نیز پشتیبانی علمی، پژوهشی و خدماتی مناسب از شورا و کمیسیون‌های آن می‌باشد. ریاست دبیرخانه شورا بر عهده سید عباس عراقچی است ( محمدباقر خرمشاد از سال 1393 تا 1400 عهده دار دبیری شورا بوده است و سپس جای خود را به سیدعباس عراقچی داده است).

شورا تاکنون دو دوره هشت ساله فعالیتی با حضور افراد زیر را گذرانده است:

دورهٔ نخست : این دوره از ۱۳۸۵ تا خرداد ۱۳۹۳ فعال بود.
- رئیس: کمال خرازی (وزیر امور خارجه دولت‌های هفتم و هشتم)
- علی‌اکبر ولایتی (وزیر سابق امور خارجه)
- علی شمخانی (وزیر دفاع دولت‌های هفتم و هشتم)
- محمد شریعتمداری (وزیر بازرگانی دولت‌های هفتم و هشتم)
- محمدحسین طارمی (سفیر پیشین ایران در چین و عربستان)

دورهٔ دوم : دومین دوره از ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ مشخص شدند.
- رئیس: کمال خرازی
- سعید جلیلی (دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی)
- ابراهیم شیبانی (سفیر پیشین ایران در اتریش، رئیس کل بانک مرکزی در دولت هشتم و دولت نهم)
- محمدحسین طارمی
- سید مهدی مصطفوی اهری (رئیس سابق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سرپرست سابق معاونت بین‌الملل دفتر رهبری و قائم‌مقام پیشین وزیر امور خارجه، سفیر پیشین ایران در اتریش و آلمان و دفتر نمایندگی دائم سازمان ملل در وین و یونید و آلمان)
- سردار احمد وحیدی (وزیر دفاع دولت دهم) تا ۱۲ دی ۱۴۰۰. در ۱۲ دی ۱۴۰۰، حسین دهقان (وزیر دفاع دولت یازدهم) عضو شورا و جایگزین وحیدی شد.

آدرس شورا :

ساختمان شماره ۱: تهران – خیابان جمهوری- خیابان شهید کشوردوست – کوچه کاشانی-پلاک ۱

ساختمان شماره ۲: تهران- پاسداران- بهستان یکم- نبش خیابان رام- پلاک ۱۲

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین