پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۳۲
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
وعده هایی که به گفته برخی کارشناسنان نشان از یأس و ناامیدی دولت یازدهم در به ثمر رساندن این پروژه مهم در استان کهگیلویه وبویراحمد را نشان می دهد و باید گفت لکوموتیو راه آهن یاسوج به اقلید از ریل خارج شده است؟!!

شعار سال: پروژه راه آهن یاسوج به اقلید که در زمان نماینده سابق شهرستانهای بویراحمد و دنا بر روی زبانها افتاد و در زمان نیکزاد استانداراسبق استان رنگ و بویی عملی تر به خود گرفت، ولی امروز بعد از گذشت چند سال تحقیق و پژوهش نشان از وعده هایی پوچ می دهد.

http://boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/06/02/1481_orig.jpg

پروژه راه آهن یاسوج به اقلید که به عنوان یکی از پتانسل ها و راههای توسعه استان در دولت گذشته و دولت فعلی از آن یاد می شود در یک سال اخیر ازعمر دولت یازدهم با خیزشها و فرودهای خاصی روبه بوده است.

*خیزشها و فرود هایی که یأس و ناامیدی در چهره مسئولان اجرایی دولت در استان را نشان می دهد و خبر از نبود کلنگ زنی یا شروع به کار این پتانسیل مهم در استان کهگیلویه و بویراحمد را می دهد ؟!

پروژه راه آهن یاسوج به اقلید که یکی از شاه راههای مهم توسعه استان کهگیلویه بویراحمد و از بن بست خارج شدن این استان محروم به حساب می آید امروز درگیر ودار کاغذ بازیهای اداری گم شده و به غیر از نامی غریب از آن یاد نمی شود.

پروژه ای که در طول تاریخ رو به فراموشی سپرده و شاید ساخت آن به دراز و یا احتمالاً به کلی لغو شود.

*چاره کار کجاست؛وعده های تو خالی ،یا نداشتن بودجه عمرانی

زارعی نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در اولین روزهای حضورش در مجلس ،حرف از فایناس این پروژه مهم و دراولویت قرار گرفتن آن در ردیف بودجه مالی استان داده بود.

قولی که به مزاق مدیر کل سابق راه و شهرسازی استان خوش نیامد و این سخن ها از سوی وی را وعده ای عملی نشده دانست و نسبت به این سخنان انتقاد داشت.

بیدار پور در گفتگو با خبرنگاران در مورد این طرح بزرگ با ابراز گلایه از سخنان نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی ،اجرای این پروژه را اعتباری بالغ بر 200میلیارد تومان می دانست و این در حالی بود که زارعی کل بودجه این طرح را بیست میلیارد تومان دانسته بود.

اما این در حالی بود که صابری آخرین استاندار دولت دهم از توافق نهایی برای آغاز عملیات اجرایی خط راه آهن یاسوج اقلید، مرکزاستان کهگیلویه و بویراحمد در آینده‌ای نزدیک خبر می داد.

http://boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/06/02/5-71.jpg

وی در گفتگو با خبرنگاران زمان آغاز عملیات اجرایی خط راه آهن یاسوج - اقلید را تا پایان ماه مبارک رمضان سال 91دانسته بود وآخرین محل پیش بینی شده برای این پروژه ملی رامحدوده روستای کاکان بویراحمد معرفی می کرد.

اما جای سئوال اینجاست ، آیا این پروژه مهم استان کهگیلویه وبویراحمد که این استان رابه خط ملی راه آهن و خارج شدن از بن بست محرومیت می رساند ،همانند پروژه کریدر یاسوج- بابامیدان باید بعد از 18سال عملی شود؟!

تقریبا چند سالی می شود که قرار بر کلنگ زنی راه آهن یاسوج به اقلید بر روی زبانها است اما تاکنون بیش از چندین بار وزارت راه خُلف وعده کرده و کلنگ زنی این پروژه را به عقب انداخته و هر روز خبر از عملی نشدن و عملی شدن آن می دهد.

کریدر راه آهن یاسوج به اقلید که به عنوان بارانداز جنوب کشور محسوب شده و به راحتی می تواند شمال کشور به جنوب را وصل کند و از این حیث نه تنها برای استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد، بلکه برای کل کشور منافع کلان و استراتژیک داشته، امروز در خلف وعده های مسئولان اجرایی ،روبه فراموشی سپرده است.

http://boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/06/02/bidarpour.jpg

اما اصل سخن در اینجاست که با بودن اما و اگرها و به رغم قول های متعدد مسئولان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر کلنگ زنی خط راه آهن یاسوج به اقلیدکه چندین بار خود مسئولین وزارت خانه به مسئولان محلی و نمایندگان اطلاع داده اند و حتی تاریخ کلنگ زنی نیز رسانه ای شده،اما متأسفانه هر بار و بدون هیچ توضیح و دلیل مشخصی، کلنگ زنی این طرح به تعویق افتاده و رو به فراوشی سپرده است.

باید گفت: مشکل اصلی در کلنگ زنی این طرح چیست؛ آیا ناکارآمد بودن فرودگاه یاسوج و اقبال عمومی نشان ندادن مردم به پرواز های هوایی یا نبودن بودجه مالی برای این پروژه مهم؟!

شاید مسئولین محترم وزارت راه اطلاع نداشته باشند که استان چهار فصل کهگیلویه وبویراحمد با داشتن یک آب و هوای دل انگیز و منطقه ای استراتژیک بین دو استان بزرگ و مهم فارس و اصفهان قرار دارد و بهترین راه عبور و مرور از مرکز کشور به این مناطق، استان کهگلیویه وبویراحمداست؟!

بی تردید مسئولین وزارت راه و شهرسازی و مسئولان اجرایی دولت در استان اطلاع ندارند که مقدمه توسعه یک منطقه، ایجاد زیرساخت ها بر اساس خواسته ها برای آن منطقه ، راه های ارتباطی هوایی ،ریلی وزمینی است.

اما این در حالی است که خادمی استاندار دولت یازدهم در سخن های خود خبر از عملی نشدن این پروژه و اجرای فازی دیگر برای راه اندازی این پروژه مهم را می دهد.

http://boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/06/02/231.jpg

وعده هایی که به گفته برخی کارشناسنان نشان از یأس و ناامیدی دولت یازدهم در به ثمر رساندن این پروژه مهم در استان کهگیلویه وبویراحمد را نشان می دهد و باید گفت لکوموتیو راه آهن یاسوج به اقلید از ریل خارج شده است؟!!

http://boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/06/02/235_635265359488523662_s_0.jpg

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی بویرخبر، تاریخ انتشار 2 شهریور 1394، کد مطلب46439: www. boyerkhabar.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین