پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۵۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
یازدهمین همایش سراسری سازمان های غیردولتی (سمن ها) در اصفهان با تاکید بر لزوم توجه به مباحث مشارکت اجتماعی و روحیه مطالبه‌ گری در بین سازمان ‌های غیردولتی و دولتی به کار خود پایان داد.

شعارسال: یازدهمین همایش سراسری سازمان‌های غیردولتی ایران در روزهای 9 و 10 اسفندماه 96 با شرکت 157 نفر از فعالان نهادهای اجتماعی و اندیشمندان و باحضور نمایندگان سازمان های مردم نهاد از 23 استان فعال در عرصه های محیط زیست، سلامت، آسیب های اجتماعی، میراث فرهنگی برگزار شد.

شرکت کنندگان پنجشنبه شب در پایان این همایش در بیانیه ای ضمن تسلیت سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج و همدردی با خانواده‌ های بازماندگان ،خواستار تقویت سازمان ‌های غیردولتی در راستای افزایش مشارکت های اجتماعی و تحقق خواسته های جامعه شدند.

توجه به الزامات بومی و زیست‌بوم در توسعه پایدار، تقویت روند فعالیت سازمان‌های دولتی و غیردولتی در مباحث مختلف فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و ایجاد و توسعه ساختارهای مناسب و تعامل سازنده بین سازمان ‌های غیردولتی و دانشگاه ‌ها از دیگر نکات مورد تاکید این بیانیه است.

در این بیانیه همچنین توانمندسازی و ایحاد نگرش صحیح بین فعالات سازمان های غیر دولتی با رویکرد توسعه پایدار مورد تاکید قرار گرفته است.

آموزش نگاه نقادانه و مطالبه‌ گرانه، استفاده از بستر مطالبه ‌گری در راستای پاسخگویی شفاف دولت، نهادها و اشخاص، ایجاد بسترهای قانونی برای همکاری و هم‌ افزایی مشترک بین تمامی سازمان‌ های غیردولتی فعال در حوزه‌ های مختلف و ضرورت بازنگری و شفاف‌ سازی ماموریت سازمان ‌های غیردولتی در بیانیه سازمان های غیر دولتی مورد تاکید قرار گرفته است .

این سازمان ها همچنین اجرای اصل 26 قانون اساسی، «حمایت» از نهادهای مدنی و نظارت را وظیفه دولت دانسته اما خواستار خودداری آن ( دولت ) از هرگونه «دخالت» در فعالیت‌های مدنی و اجتماعی این سازمان‌ ها شدند.

سازمان های غیر دولتی همچنین بهرمندی از حمایت‌ های اجتماعی بویژه بیمه یارانه ‌ای فعالان سازمان ‌های غیردولتی را خواستار شدند.

سازمان های غیر دولتی در بیانیه خود با اشاره به حوادث و سوانح پیش آمده در کشور ضرورت ساماندهی، نوسازی و ایمن‌ سازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ ای، ریلی، هوایی و دریایی را مورد تاکید قرار دادند.

شرکت کنندگان در این همایش ضمن حمایت از کمپین «تا کی تسلیت» پیگیری موارد مطرح شده در این کمپین را مصداق بارز مطالبه‌گری اجتماعی دانسته و خواستار پاسخگویی شفاف وزیر راه و شهرسازی در جمع سازمان‌ های غیردولتی شدند.

در پایان این بیانیه پیشنهاد شده است تا جهت تقویت همایش سازمان‌های غیردولتی در سال‌های آینده، بازسازی و تقویت ساختار اطلاع ‌رسانی شورای هماهنگی برای در جریان قرار گرفتن فعالان سازمان‌ های غیردولتی ایران از روند برگزاری و نیز پیگیری مصوبات مورد توجه قرار گیرد.

یازدهمین همایش سراسری سازمان‌های غیردولتی ایران در روزهای 9 و 10 اسفند 96 با شرکت 157 نفر از فعالین نهادهای اجتماعی و اندیشمندان و با حضور نمایندگان سازمان های مردم نهاد از 23 استان فعال در عرصه های محیط زیست، سلامت، آسیب های اجتماعی، میراث فرهنگی در محورهای توسعه پایدار، مشارکت اجتماعی، مطالبه اجتماعی و مسئولیت اجتماعی و قانون سازمان های مردم نهاد با حمایت اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان و با مدیریت اجرایی انجمن حمایت از فرزندان مهر سپهر، در شهر اصفهان برگزار شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 11اسفند1396 ، کدخبر: 82848831: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
الان اوضاع طوریه که باید گفت کدوم یک از سازکان های دولتی و یا غیر دولتی دارن بدتر عمل میکنن! ای کاش که توجهات به سمت سازمان های غیر دولتی بره تا اون ها هم بتونن خودشونو نشون بدن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین