پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۵۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶
اعضای شورای شهر تهران در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر به افزایش ۲۰درصدی خرید انشعاب جدید آب خانگی رأی دادند.

شعار سال: صدراعظم نوری در جریان پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران و در ادامه بررسی نامه شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص تمدید مبلغ آب‌بهای شهر تهران، اظهار کرد: باید بهای آب مصرفی به‌حدی افزایش پیدا کند که شهروندان در مصرف آب صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: پیشنهادی از سوی شرکت آبفا داده شده تا تغییری در بهای آب ایجاد شود که این موضوع در قالب نامه به شورای شهر ارسال شده و در شرایطی این مسئله باید در قالب طرح و یا لایحه ارائه می‌شد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: با توجه به وضعیت آب در دنیا و ایران و اینکه بحران آینده کشورها بحران آب است و در کشور ما قدر و ارزش آب دانسته نیست و مصرف بی‌رویه است به‌عنوان مثال هر نفر در تهران روزانه 250 لیتر آب مصرف می‌کنند که دو برابر استاندارد جهان است.

نوری گفت: همین‌طور منابع تجدیدپذیر آب در ایران 1600 لیتر است که متوسط آن در دنیا 700 لیتر است بنابراین اگر برداشت آب از منابع موجود با همین روند ادامه یابد در ادامه شاهد شرایط غیرقابل تحمل برای شهروندان خواهیم بود. بنابراین پیشنهاد دارم قیمت آب‌بها باید واقعی شود و در تبصره یک پیشنهادی (املاک دارای کاربردی، ورزشی و آموزشی) از شمول تخفیف حذف شود.

وی ادامه داد: شهریه مقطع ابتدایی با مهد کودک میلیونی نیست و هزینه فعالیتهای ورزشی، مجموعه‌های خصوصی بسیار بالاست بنابراین مکان‌های ورزشی و آموزشی خصوصی و غیرانتفاعی که با اخذ هزینه‌های بالا از شهروندان مدیریت می‌شوند دلیلی ندارد که مشمول تخفیف و تسهیلات شوند.

عضو شورای شهر تهران اشاره به اهمیت آب اظهار کرد: مسئله آب یک مسئله جدی در دنیا و ایران است به این خاطر که توجهی به موضوع آب در کشور نشده اکنون شاهد هستیم که نسبت به متوسط منابع تجدیدپذیر فاصله داریم.

محمود میرلوحی در ادامه پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: سالهاست که مطرح می‌شود که 30 درصد از آب شهر تهران پرت می‌رود و باید مشخص شود که چرا تلاشی برای جلوگیری از این پرتی آب صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تعداد انشعابات آب موجود در شهر تهران گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که دو هزار و 100 انشعاب آب در شهر تهران وجود دارد و لازم است صرفه‌جویی‌هایی در مصرف آب انجام شود.

به گزارش تسنیم، در ادامه جلسه بهاره آروین عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز در خصوص مصرف آب در شهر تهران گفت: براساس بررسی‌های صورت‌گرفته در حال حاضر 10 درصد از آب شهر تهران برای پر کردن استخرهای شمال تهران استفاده می‌شود. باید جلوی این پرتی‌ها گرفته شود زیرا ما با کمبود آب شرب در تهران روبه‌رو هستیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در خصوص قیمت تمام‌شده آب مصرفی در شهر تهران گفت: اکنون قیمت تمام‌شده آب برای هر مترمکعب بیش از هزار تومان است.

به گزارش تسنیم، در ادامه جلسه اعضای شورای شهر تهران به افزایش 20درصدی خرید انشعاب جدید آب خانگی در شهر تهران رأی دادند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 20اسفند 96، کدمطلب: 1677746 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
سیستم جامع فاضلاب شهری تهران به زودی تاسیس میشود و از هدررفت مقدار بسیاری آب جلوگیری به عمل خواهد آمد ؛ هرچند که باید خیلی قبل تر از این ها تاسیس میشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
خیلی وقت پیش اینکارو میکردن الان با این وضضعیت روبرو نمیشدیم
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین